DAVORKA I NJEN SVIJET
1) Što je Zohar?
Zohar je skup komentara na Toru, namijenjen kao vodič ljudima koji su već postigli visoke duhovne stupnjeve prema korijenu (izvoru) svojih duša.
Zohar sadrži sva duhovna stanja koja ljudi iskuse tijekom razvoja svojih duša.Na kraju procesa duše postižu ono što kabalisti nazivaju „kraj korekcije“, najviša razina duhovne cjelovitosti.
Onima bez duhovnog postignuća, Zohar se čini kao zbirka alegorija i legendi koje svaki pojedinac može drukčije percipirati i interpretirati. No onima s duhovnim postignućem, tj. kabalistima, Zohar je zapravo praktičan vodič ka unutarnjim akcijama koje osoba izvršava kako bi otkrila dublja i viša stanja percepcije i osjećanja.
2) Kome je Zohar namijenjen?
Kao što je spomenuto u odgovoru na prvo pitanje, Zohar je napisan za ljude koji su već postigli duhovnu percepciju i sadrži opise Rabbi Shimona Bar Yochaija (Rashbija), koji je postigao svih 125 stupnjeva duhovnih ljestava. Rashbi je objasnio cijelokupni duhovni put i nazvao ga Zohar („sjaj“ na hebrejskom).
Zohar je složen tako da samo oni koji su postigli određenu duhovnu razinu mogu imati koristi od onoga što u njemu pročitaju. Proučavanju Zohara treba prethoditi učenje drugih tekstova koji nas poučavaju kako da ispravno shvatimo tekst u Zoharu.
3) Tko je napisao Zohar i kada?
Prema svim kabalistima, a kako piše i na početku knjige, Zohar je napisao Rabbi Shimon Bar Yochai (Rashbi), koji je živio u 2. i 3. stoljeću n.e. Neki pripadnici akademskih krugova smatraju da je Zohar napisao kabalist Rabbi Moshe de Leon u 11. stoljeću, što je opovrgnuo i sam Rabbi Moshe de Leon, koji je rekao da je knjigu napisao Rashbi.
U kabalističkom pristupu, pitanje zašto je Zohar napisan daleko je bitnije od pitanja tko ga je zapravo napisao. Svrha je Zohara služiti kao vodič ljudima da dosegnu izvor svojih duša.
Put ka izvoru pojedinčeve duše sastoji se od 125 stupnjeva. Rabbi Yehuda Ashlag piše da kabalist koji je prošao te stupnjeve te koji dijeli istu razinu percepcije kao i njezin autor, vidi da autor knjige ne može biti nitko drugi doli Rashbi.
4) Zašto je Zohar bio skriven toliko dugo?
Zohar je bio skriven 900 godina, između 2. i 11. stoljeća n.e. jer su oni koji su posjedovali njegovu mudrost shvaćali da, u ono vrijeme, ljudima to nije bilo potrebno i samo bi krivo protumačili njegov sadržaj.
Tek se u 16. stoljeću pojavio kabalist koji je objasnio osnove kabale – Sveti Ari, Rabbi Isaac Luria (1534. – 1572). Ari je rekao da je od tog vremena nadalje mudrost kabale postala spremna otvoriti se svima.
Komentari na Arijeva djela i knjigu Zohar pojavili su se tek u 20. stoljeću – stoljeću koje je svjedočilo najžešćoj provali ljudskih želja u povijesti. Tijekom tog perioda u naš svijet spustila se jedinstvena duša – duša Rabbi Yehude Ashlaga ( Baala HaSulama). On je objasnio mudrost kabale na način razumljiv našoj generaciji. Nadalje, Baal HaSulam je bio jedini Kabalist 20. stoljeća koji je pisao komentare na knjigu Zohar i Arijeva djela.
To ne znači da prije njega nisu postojali veliki kabalisti, već samo da njihova djela nisu lako razumljiva ovdašnjim učenicima. Današnja popularnost i velika potražnja za kabalom svjedoče o spremnosti naše generacije da upije njezinu univerzalnu poruku te da shvati izvorne tekstove koji govore o korijenu naših života i metodi njegova postizanja.
5) Gdje mogu saznati više o Zoharu?
Čak i danas, Zohar je nemoguće osjetiti izravno i zahtijeva prethodne spoznaje o duhovnosti, prije nego osoba pristupi knjizi. Najveći Kabalist našeg doba Rabbi Yehuda Ashlag ( Baal HaSulam) napisao je uvode knjizi Zohar upravo kako bi vodio osobu u njezinom pristupu toj mudroj knjizi, prije nego osoba počne učiti iz nje.
Takvi članci pospješuju razvoj pojedinčevih duhovnih svojstava koja mu umogućuju percepciju Više stvarnosti . Osim toga, ti tekstovi nude znanje o tome kako pristupiti određenim pojmovima, frazama i konceptima u Zoharu, kako bismo maksimalno iskoristili knjigu kao vodič za duhovno postignuće, izbjegavajući pritom gubljenje u materijalnim opisima kakvima je ljudski um sklon.
Bnei Baruch pruža ne samo te uvode već i besplatna predavanja o njima, kao i kratke članke koji opisuju koncepte Zohara i način pripreme koji zahtijeva susret s tim konceptima.
Otkrivanje Zohara znači otkrivanje vašeg unutarnjeg svijeta i svog neograničenog potencijala. Bnei Baruch vam želi uspjeh u vašem duhovnom napretku!
Ostali materijali:
Predgovor knjizi Zohar (prilagođena verzija s komentarima Rav Laitmana)
Uvod u knjigu Zohar (prilagođena verzija s komentarima Rav Laitmana)
Knjiga Zohar (hrvatski prijevod prvog dijela knjige Zohar – Hakdamat (Uvod), s komentarima Rav Laitmana)
Sulam komentar na knjigu Zohar (originalan tekst na hebrejskom jeziku)
Linkovi na drugim jezicima:
Revealing The Zohar
Free articles, videos, e-books and the latest content on The Zohar
Study The Zohar
Free authentic Kabbalistic texts and video lessons introducing The Zohar
Download The Zohar
Original Text and Translations
subota, 3. prosinca 2011.
Simfonija šume
DAVORKA I NJEN SVIJET
Nebo je bilo prekriveno oblacima, u šumi se mračilo i samo su munje iz olujnih oblaka rasvjetljavale polja sjajnim svijetlom.
Otac Miš i Majka Miš su cijeli dan radili kako bi obnovili zalihe zrnja u slučaju lošeg vremena.
Miševi su se u svoju jazbinu, koja je bila ispod velikog starog hrastovog drveta, vratili baš na vrijeme. Kiša je već počela i prve velike kapi počele su padati na zemlju. Dan je bio dug i ispunjen teškim radom tako da su, na kraju dana, nakon što su sakupili svo zrnje na jednu hrpu, miševi udobno legli na suhu slamu kako bi se odmorili, ali njihov sin nekako nije mogao zaspati.
“Zašto ne možeš zaspati?”, upitao je njegov otac.
“Zato što grmljavina grmi, vjetar zavija, drveće škripi, a kiša tutnji.”, rekao je mali miš.
“Nema razloga za strah, sine moj. To je zapravo simfonija prirode, i ako daš druge nazive tim zvukovima, siguran sam da ćeš i ti to čuti.”, rekao je Otac Miš.
“Zar stvarno zvuči poput simfonije?”, upitao je miš u čudu.
“Naravno! Pozorno slušaj grmljavinu. Ona je poput bubnjeva na nebu, drveće zvuči poput glazbe velikih violina, vjetar pjeva tisuće različitih glasova, kiša povlači žice iz neba i pada na tlo poput velike harfe, potoci odzvanjaju među drvećem, travke šuškaju i šapuću jer su impresionirane spektakularnom glazbenom izvedbom! To je simfonija prirode o kojoj pričam! Trebaš samo otvoriti oči i naćuliti uši i cijeli svijet se mijenja pred tvojim očima!
Sve u našoj šumi stvoreno je savršeno od prirode, i mi svi živimo zajedno kao jedno cijelo biće. Čak je i ‘loša’ oluja potrebna da bi se uklonilo staro lišće i granje s drveća i da bi se tlo natopilo vodom. Oluja čisti zrak i pere svaki cvijet, tako da njihovo lišće udiše vitalnost, a zrak postaje poput čarobnog napitka za nas! Zato, vidiš? Trava i cvijeće šuškaju od užitka! Također, nakon kiše, pšenica se savije bliže tlu, tako da je Majci i meni lakše sakupiti zrnje za zimu. Priroda, poput majstora šampiona, misli na svaki detalj i želi samo dobro i sreću svim bićima: kukcima, cvijeću, drveću, svima i svemu!”
Mali miš je počeo pozorno slušati očaravajuću simfoniju šume, i sretno i zadovoljno počeo je tonuti u san.
Nebo je bilo prekriveno oblacima, u šumi se mračilo i samo su munje iz olujnih oblaka rasvjetljavale polja sjajnim svijetlom.
Otac Miš i Majka Miš su cijeli dan radili kako bi obnovili zalihe zrnja u slučaju lošeg vremena.
Miševi su se u svoju jazbinu, koja je bila ispod velikog starog hrastovog drveta, vratili baš na vrijeme. Kiša je već počela i prve velike kapi počele su padati na zemlju. Dan je bio dug i ispunjen teškim radom tako da su, na kraju dana, nakon što su sakupili svo zrnje na jednu hrpu, miševi udobno legli na suhu slamu kako bi se odmorili, ali njihov sin nekako nije mogao zaspati.
“Zašto ne možeš zaspati?”, upitao je njegov otac.
“Zato što grmljavina grmi, vjetar zavija, drveće škripi, a kiša tutnji.”, rekao je mali miš.
“Nema razloga za strah, sine moj. To je zapravo simfonija prirode, i ako daš druge nazive tim zvukovima, siguran sam da ćeš i ti to čuti.”, rekao je Otac Miš.
“Zar stvarno zvuči poput simfonije?”, upitao je miš u čudu.
“Naravno! Pozorno slušaj grmljavinu. Ona je poput bubnjeva na nebu, drveće zvuči poput glazbe velikih violina, vjetar pjeva tisuće različitih glasova, kiša povlači žice iz neba i pada na tlo poput velike harfe, potoci odzvanjaju među drvećem, travke šuškaju i šapuću jer su impresionirane spektakularnom glazbenom izvedbom! To je simfonija prirode o kojoj pričam! Trebaš samo otvoriti oči i naćuliti uši i cijeli svijet se mijenja pred tvojim očima!
Sve u našoj šumi stvoreno je savršeno od prirode, i mi svi živimo zajedno kao jedno cijelo biće. Čak je i ‘loša’ oluja potrebna da bi se uklonilo staro lišće i granje s drveća i da bi se tlo natopilo vodom. Oluja čisti zrak i pere svaki cvijet, tako da njihovo lišće udiše vitalnost, a zrak postaje poput čarobnog napitka za nas! Zato, vidiš? Trava i cvijeće šuškaju od užitka! Također, nakon kiše, pšenica se savije bliže tlu, tako da je Majci i meni lakše sakupiti zrnje za zimu. Priroda, poput majstora šampiona, misli na svaki detalj i želi samo dobro i sreću svim bićima: kukcima, cvijeću, drveću, svima i svemu!”
Mali miš je počeo pozorno slušati očaravajuću simfoniju šume, i sretno i zadovoljno počeo je tonuti u san.
Priča o velikom čarobnjaku
DAVORKA I NJEN SVIJET
Bio jednom jedan veliki čarobnjak, drag, velikodušan i dobrodušan. Ali, za razliku od ostalih dobrih čarobnjaka iz dječjih legendi, ovaj čarobnjak je bio toliko dobar da mu je nedostajao netko s kim bi podijelio svoju dobrotu....
Nije imao nikoga koga bi volio ili do koga bi mu bilo stalo, nikoga s kim bi se igrao, s kim bi bio, ili na koga bi mislio. Osim toga, čeznuo je za nekim tko bi poznavao njega i kome bi bilo stalo do njega...
jer jako je tužno biti sam.
Pa što je učinio? Pomislio si je: “Znam! Napravit ću mali kamenčić, sićušan, ali prekrasan. Nježno ću ga držati i gladiti, i uvijek osjećati pored sebe. I bit ćemo zajedno, kamenčić i ja...
jer jako je tužno biti sam.”
Zamahnuo je svojim čarobnim štapićem i VUŠ! lijepi mali kamenčić ležao je na njegovu toplu dlanu. Govorio mu je s ljubavlju, ali kamen nije odgovarao. Samo je ležao u njegovoj ruci, tiho i nepomično. Najgore od svega, nije mu uzvraćao ljubav.
Što god mu činio, kamen ne bi postajao prijateljski niti bi uopće reagirao. Pomislio je “Zar se ovako ponaša prema dobrom čarobnjaku? Kako to da slatki kamenčić ne odgovara? Možda nešto nije u redu s njim? Možda bih trebao stvoriti još kamenčića, možda će oni biti ljubazniji i uzvratiti mi prijateljstvo?”
I tako je čarobnjak stvorio još kamenčića, zatim veće kamenje: stijene, brda, planine, Zemlju, pa i cijeli svemir. Ali svi su oni bili poput prvog kamenčića: nisu se micali, nisu govorili niti bilo kako reagirali.
I još jednom osjetio je kako je tužno biti sam.
U svojoj tuzi pitao se, “Možda bih trebao stvoriti biljku? Da, prekrasnu biljku! Zalijevat ću je, davati joj puno svježeg zraka, obasjavati ju toplim zrakama sunca i svirati joj prekrasnu glazbu. Biljka će biti tako sretna,i onda ćemo oboje biti sretni jer...
jako je tužno biti sam.”
Dobri čarobnjak ponovno je zamahnuo svojim čarobnim štapićem i VUŠ! lijepi mali cvijetak pojavio se pored njegove stolice. Sa svojim ružičastim laticama i dugim i nježnim listovima, cvijet je izgledao upravo onako kako ga je zamislio.
Čarobnjak je bio toliko uzbuđen da je počeo poskakivati i skakutati oko njega, i pjevati najveselije pjesme koje je znao. Ali cvijet nije plesao s njim, niti je pjevao. Sve što je činio je rastao kad bi ga zalijevao i venuo kad ne bi. Ovo nije bilo ni približno dovoljno tako dobrodušnom čarobnjaku koji je htio dati svoje srce i dušu svom prijatelju cvijetu.
Čarobnjak se ponovo pitao, “Zar se ovako ponaša prema dobrom čarobnjaku? Kako to da lijepi mali cvijetak ne odgovara? Možda bih trebao stvoriti još cvijetova. Možda će mi oni uzvratiti prijateljstvo.”
Stoga je čarobnjak stvorio svakakve vrste biljaka: livade s prekrivačima od crvenih, žutih i plavih cvijetova, dubrave i šume, prostrane stepe i guste prašume. Ali kakve god biljke stvorio, sve su se ponašale isto kao i prvi cvijet.
Još jednom, dobri čarobnjak je bio sam, i tužan.
Shvativši da situacija zahtijeva poseban čin, čarobnjak je sjeo u svoju magičnu stolicu za razmišljanje i mislio i mislio, i mislio još malo, dok mu nije sinula prekrasna ideja.
“Znam”, rekao je naglas, “stvorit ću životinju! Ali...kakvu životinju? Možda psa? Da, psa! Napravit ću slatko malo štene koje će uvijek biti uz mene. Vodit ću ga u šetnje, igrati se s njim, i kad se vratim u svoj dvorac, pas će skakutati od sreće i mahati repom da me pozdravi. Da!” smiješkao se čarobnjak, “pas i ja ćemo biti vrlo sretni zajedno...
jer jako je tužno biti sam.”
Pun nade, čarobnjak je zamahnuo svojim čarobnim štapićem i VUŠ! slatko malo štene odmaralo mu se u rukama, upravo onakvo kakvim ga je zamislio.
Čarobnjak je bio oduševljen od sreće, hranio je psa, gladio je i milovao njegovu meku, kovrčavu dlaku. Vodio ga je u šetnje i čak mu priređivao pjenušave kupke. Ovo je, bez sumnje, bilo najrazmaženije štene ikad.
Nakon nekog vremena, čarobnjak je shvatio da ljubav psa nije ljubav kakvu je htio. Jedino što pas želi je sjediti blizu svog vlasnika i slušati njegove naredbe. Čarobnjak je bio razočaran vidjevši da čak ni slatko malo štene koje se igralo tako veselo i posvuda ga slijedilo nije moglo uzvratiti svu dobrotu koju mu je on htio dati.
Shvatio je da pas jednostavno nije mogao biti prijatelj kakvoga je on tražio. Pas nije mogao razumjeti stvari koje je čarobnjak za njega činio, njegove misli o psu, niti kako se mučio oko hrane i igara koje je za njega pripremao. Pas nije mogao cijeniti sve to, a to je bilo upravo ono što je čarobnjak trebao, prijatelja koji će cijeniti njegovu ljubaznost i dobro srce.
Kao i sa kamenčićem i cvijetom, čarobnjak je pokušao napraviti druge vrste životinja: kukce, ribe i kitove, zmije, majmune, ptice i medvjede, ali nijedna od tih životinja nije ga mogla razumjeti i biti prijatelj kakvoga je tražio.
Čarobnjak je ponovo bio tužan i sam.
Još jednom čarobnjak se okrenuo u svojoj stolici za razmišljanje i udobno se smjestio. Mislio je i mislio, razmišljao i promišljao. Ovaj put, razradio je cijeli plan: shvatio je da istinski prijatelj mora biti netko tko će ga tražiti kao što je i on tražio njega, netko tko će ga željeti pronaći jednako onoliko koliko je on želio pronaći svog prijatelja.
Zatim, nakon što je još malo razmislio, rekao si je: “Prijatelj mora biti netko poput mene, činiti što ja činim, i voljeti kako ja volim. To je jedini način da me zaista razumije. Ali, da bi bio poput mene mora razumjeti i cijeniti ono što mu dajem. Tako će mi moći uzvratiti ljubav i činiti za mene ono što ću ja činiti za njega. Tada bismo oboje bili sretni.”
Tri dana i tri noći čarobnjak je sjedio u svojoj magičnoj stolici i razmišljao o svom sljedećem stvorenju. Konačno, sinula mu je briljantna ideja! “Zašto ne bih napravio čovjeka? Da, sjajna ideja! On bi mi mogao biti pravi prijatelj! On bi mogao biti baš poput mene! Ako ga napravim kako treba, voljet će što ja volim, i cijeniti ono što ću mu dati. Trebat će samo malo pomoći i onda ćemo biti vrlo sretni jer nikad nećemo biti sami.”
Ali, da bi bio sretan, čarobnjak je znao, njegov prijatelj bi prvo morao osjetiti kako je to biti sam i bez prijatelja. Zapravo, morat bi osjetiti kako je to biti bez čarobnjakova prijateljstva. Morao bi odlučiti da želi to prijateljstvo više od ičega na svijetu.
S novom nadom u srcu, čarobnjak je zamahnuo svojim čarobnim štapićem po četvrti i zadnji put i VUŠ!...
Samo ovaj put, dogodile su se dvije stvari: čovjek je stvoren, ali bio je stvoren u veoma dalekoj zemlji. Toliko dalekoj, da čovjek nije ni znao za čarobnjaka. Vidio je planine, zvijezde, drveće, cvijeće, ribe, i životinje, ali nije znao da je čarobnjak taj koji ih je stvorio. Nije čak znao ni da je čarobnjak postojao.
Međutim, čarobnjak nije stao kod toga. Stvorio je kompjutor, nogomet, košarku i svakojake druge igre kako bi čovjek, njegov prijatelj, uživao. Ali cijelo to vrijeme, čarobnjak je bio sam i veoma tužan jer njegov prijatelj nije znao za njega.
Čovjek nije znao da je postojao jedan čarobnjak koji ga je stvorio, koji ga je volio i koji ga je čekao. Nije znao da je čarobnjak šaptao, “Dođi, pridruži mi se, možemo biti sretni zajedno, jer zaista je tužno biti sam.”
Ali kako će netko tko ne poznaje čarobnjaka, i tko ima kompjutor, nogomet i svakakve druge zabavne stvari, iznenada osjetiti želju da ga pronađe? Kako će netko takav ikad poželjeti upoznati i voljeti ga? Može li takva osoba biti čarobnjakov pravi prijatelj, i reći mu, “Dođi, moj dobri čarobnjaku, budimo zajedno i sretni, jer znam kako je tužno biti sam”?
E pa, naš je čarobnjak bio veoma pametan i imao je plan na umu. Imao ga je , zapravo, cijelo vrijeme, samo je čekao pravi trenutak da ga provede u djelo. Jednog sunčanog dana, taj je trenutak došao: čarobnjak je stao veoma daleko od svog prijatelja i nježno šapnuo ravno u njegovo srce: “Vuš!” Dotaknuo je njegovo srce sa svojim čarobnim štapićem i onda, još jednom...“Vuš!” Glas je dozivao iz čovjekovog srca.
Kada je čarobnjak još jednom “vušnuo” svojim čarobnim štapićem, čovjek je počeo misliti, “Aha, postoji čarobnjak! Hmmm...zanimljivo, pitam se kakav je.” Iznenada, čovjek je pomislio da možda i nije tako zabavno bez čarobnjaka u njegovom životu, te da bi zapravo bio mnogo sretniji s njim.
Tada je čarobnjak ponovo vušnuo” i čovjek je iznenada osjetio da negdje, daleko daleko, postoji jedna zemlja. I da u toj zemlji ima jedan toranj pun blaga. I da u tom tornju sjedi jedan mudar i dobroćudan čarobnjak koji samo čeka na njega. I čarobnjak je šaptao, “Zdravo, prijatelju, čekam te; zajedno, bit ćemo sretni, a sami bit ćemo tužni.”
Ali čovjek nije znao gdje da pronađe zemlju s tornjem. Nije čak znao ni gdje da počne tražiti. Čovjek je bio tužan i zbunjen; pitao se, “Kako da upoznam čarobnjaka?”
Cijelo to vrijeme onaj nježni zvuk mu je dražio srce: “Vuš! Vuš!”
Nije mogao spavati, nije mogao jesti i nije mogao prestati zamišljati taj visoki toranj u svojim mislima. Tako to bude kad nešto toliko tražite, a ne možete naći. Zato vas može jako rastužiti kad ste sami.
Da bi čovjek bio mudar poput čarobnjaka, jednako moćan i dobrodušan, čarobnjak ga je morao naučiti kako činiti ista čuda koja je i on mogao. Ali jedan “Vuš!” ovdje nije dovoljan. To je nešto što čovjek mora učiniti sam.
Kako bi mu pomogao, čarobnjak ga je nježno i potajno doveo do drevne magične knjige, Knjige Zohar. Ova je knjiga naučila čovjeka put do visokog tornja u dalekoj zemlji.
Sljedeći upute u knjizi, čovjek je pojurio upoznati svog prijatelja čarobnjaka. Htio mu je reći, “Zdravo! Došao sam biti s tobom; znam da ćemo biti sretni zajedno.”
Ali kad je čovjek stigao do tornja, otkrio je da je okružen visokim zidom i strašnim stražarima. Odgurnuli su ga svaki put kad se pokušao približiti i onemogućili njemu i čarobnjaku da se uopće sretnu, a još manje da budu zajedno.
Što je čovjek bio ustrajniji, to su stražari bili grublji i silovitiji. Nisu uopće imali milosti.
Čovjek je bio očajan. Njegov dragi prijatelj čarobnjak je bio skriven u tornju, vratnice su bile zaključane, zid je bio visok, a strašni čuvari su ga stalno odgurivali. Nitko nije mogao ući niti izaći iz tornja.
Čovjek je pomislio, “Što da radim? Ako ne možemo biti zajedno, kako ćemo ikad biti sretni?”
Ali svaki put kad je bio spreman odustat, osjetio je nježni Vuš! u svom srcu. Tada bi ponovno osjetio nadu i tražio način da prođe pored stražara i velikog zida. Kada bi oslabio, a ne bi osjetio onaj Vuš! u srcu, zavikao bi čarobnjaku, “Zašto me zoveš uzalud? Gdje si? Zar ne vidiš da sam sam?”
Ipak, ako je osoba strpjliva i izdrži batine čuvara, postaje snažnija, hrabrija i mudrija. Umjesto da slabi, uči kako stvarati vlastitu magiju, vlastita čuda kakva samo čarobnjak zna. Upravo je to čovjek i učinio.
Konačno, kad se sve to dogodilo, nije bilo ničeg što je čovjek više želio od toga da bude sa svojim prijateljem čarobnjakom. Sve što je u tom trenutku želio bilo je vidjeti svog prijatelja jer još uvijek je bio sam.
I baš kad je osjetio da ne može podnijeti da bude sam ni minutu više, vratnice tornja se iznenada otvoriše. I da, veliki čarobnjak, njegov dobrodušni i milostivi prijatelj izašao je da ga dočeka, i rekao, “Dođi, budimo zajedno jer jako je tužno biti sam.”
I od toga dana, bili su najbolji prijatelji, zauvijek zajedno. Nema veće radosti od radosti njihova prijateljstva. Čudo njihove ljubavi je vječno; ono živi zauvijek, u sve vijeke vjekova. A oni su toliko sretni zajedno, da se ne sjećaju, čak ni ponekad, kako je tužno biti sam.
Zato, ako ikad osjetite nježno Vuš! duboko u svom srcu, znajte da postoji dobroćudan čarobnjak koji vas zove, jer želi biti vaš prijatelj. Naposljetku,
može biti jako tužno biti sam.
Kraj
Bio jednom jedan veliki čarobnjak, drag, velikodušan i dobrodušan. Ali, za razliku od ostalih dobrih čarobnjaka iz dječjih legendi, ovaj čarobnjak je bio toliko dobar da mu je nedostajao netko s kim bi podijelio svoju dobrotu....
Nije imao nikoga koga bi volio ili do koga bi mu bilo stalo, nikoga s kim bi se igrao, s kim bi bio, ili na koga bi mislio. Osim toga, čeznuo je za nekim tko bi poznavao njega i kome bi bilo stalo do njega...
jer jako je tužno biti sam.
Pa što je učinio? Pomislio si je: “Znam! Napravit ću mali kamenčić, sićušan, ali prekrasan. Nježno ću ga držati i gladiti, i uvijek osjećati pored sebe. I bit ćemo zajedno, kamenčić i ja...
jer jako je tužno biti sam.”
Zamahnuo je svojim čarobnim štapićem i VUŠ! lijepi mali kamenčić ležao je na njegovu toplu dlanu. Govorio mu je s ljubavlju, ali kamen nije odgovarao. Samo je ležao u njegovoj ruci, tiho i nepomično. Najgore od svega, nije mu uzvraćao ljubav.
Što god mu činio, kamen ne bi postajao prijateljski niti bi uopće reagirao. Pomislio je “Zar se ovako ponaša prema dobrom čarobnjaku? Kako to da slatki kamenčić ne odgovara? Možda nešto nije u redu s njim? Možda bih trebao stvoriti još kamenčića, možda će oni biti ljubazniji i uzvratiti mi prijateljstvo?”
I tako je čarobnjak stvorio još kamenčića, zatim veće kamenje: stijene, brda, planine, Zemlju, pa i cijeli svemir. Ali svi su oni bili poput prvog kamenčića: nisu se micali, nisu govorili niti bilo kako reagirali.
I još jednom osjetio je kako je tužno biti sam.
U svojoj tuzi pitao se, “Možda bih trebao stvoriti biljku? Da, prekrasnu biljku! Zalijevat ću je, davati joj puno svježeg zraka, obasjavati ju toplim zrakama sunca i svirati joj prekrasnu glazbu. Biljka će biti tako sretna,i onda ćemo oboje biti sretni jer...
jako je tužno biti sam.”
Dobri čarobnjak ponovno je zamahnuo svojim čarobnim štapićem i VUŠ! lijepi mali cvijetak pojavio se pored njegove stolice. Sa svojim ružičastim laticama i dugim i nježnim listovima, cvijet je izgledao upravo onako kako ga je zamislio.
Čarobnjak je bio toliko uzbuđen da je počeo poskakivati i skakutati oko njega, i pjevati najveselije pjesme koje je znao. Ali cvijet nije plesao s njim, niti je pjevao. Sve što je činio je rastao kad bi ga zalijevao i venuo kad ne bi. Ovo nije bilo ni približno dovoljno tako dobrodušnom čarobnjaku koji je htio dati svoje srce i dušu svom prijatelju cvijetu.
Čarobnjak se ponovo pitao, “Zar se ovako ponaša prema dobrom čarobnjaku? Kako to da lijepi mali cvijetak ne odgovara? Možda bih trebao stvoriti još cvijetova. Možda će mi oni uzvratiti prijateljstvo.”
Stoga je čarobnjak stvorio svakakve vrste biljaka: livade s prekrivačima od crvenih, žutih i plavih cvijetova, dubrave i šume, prostrane stepe i guste prašume. Ali kakve god biljke stvorio, sve su se ponašale isto kao i prvi cvijet.
Još jednom, dobri čarobnjak je bio sam, i tužan.
Shvativši da situacija zahtijeva poseban čin, čarobnjak je sjeo u svoju magičnu stolicu za razmišljanje i mislio i mislio, i mislio još malo, dok mu nije sinula prekrasna ideja.
“Znam”, rekao je naglas, “stvorit ću životinju! Ali...kakvu životinju? Možda psa? Da, psa! Napravit ću slatko malo štene koje će uvijek biti uz mene. Vodit ću ga u šetnje, igrati se s njim, i kad se vratim u svoj dvorac, pas će skakutati od sreće i mahati repom da me pozdravi. Da!” smiješkao se čarobnjak, “pas i ja ćemo biti vrlo sretni zajedno...
jer jako je tužno biti sam.”
Pun nade, čarobnjak je zamahnuo svojim čarobnim štapićem i VUŠ! slatko malo štene odmaralo mu se u rukama, upravo onakvo kakvim ga je zamislio.
Čarobnjak je bio oduševljen od sreće, hranio je psa, gladio je i milovao njegovu meku, kovrčavu dlaku. Vodio ga je u šetnje i čak mu priređivao pjenušave kupke. Ovo je, bez sumnje, bilo najrazmaženije štene ikad.
Nakon nekog vremena, čarobnjak je shvatio da ljubav psa nije ljubav kakvu je htio. Jedino što pas želi je sjediti blizu svog vlasnika i slušati njegove naredbe. Čarobnjak je bio razočaran vidjevši da čak ni slatko malo štene koje se igralo tako veselo i posvuda ga slijedilo nije moglo uzvratiti svu dobrotu koju mu je on htio dati.
Shvatio je da pas jednostavno nije mogao biti prijatelj kakvoga je on tražio. Pas nije mogao razumjeti stvari koje je čarobnjak za njega činio, njegove misli o psu, niti kako se mučio oko hrane i igara koje je za njega pripremao. Pas nije mogao cijeniti sve to, a to je bilo upravo ono što je čarobnjak trebao, prijatelja koji će cijeniti njegovu ljubaznost i dobro srce.
Kao i sa kamenčićem i cvijetom, čarobnjak je pokušao napraviti druge vrste životinja: kukce, ribe i kitove, zmije, majmune, ptice i medvjede, ali nijedna od tih životinja nije ga mogla razumjeti i biti prijatelj kakvoga je tražio.
Čarobnjak je ponovo bio tužan i sam.
Još jednom čarobnjak se okrenuo u svojoj stolici za razmišljanje i udobno se smjestio. Mislio je i mislio, razmišljao i promišljao. Ovaj put, razradio je cijeli plan: shvatio je da istinski prijatelj mora biti netko tko će ga tražiti kao što je i on tražio njega, netko tko će ga željeti pronaći jednako onoliko koliko je on želio pronaći svog prijatelja.
Zatim, nakon što je još malo razmislio, rekao si je: “Prijatelj mora biti netko poput mene, činiti što ja činim, i voljeti kako ja volim. To je jedini način da me zaista razumije. Ali, da bi bio poput mene mora razumjeti i cijeniti ono što mu dajem. Tako će mi moći uzvratiti ljubav i činiti za mene ono što ću ja činiti za njega. Tada bismo oboje bili sretni.”
Tri dana i tri noći čarobnjak je sjedio u svojoj magičnoj stolici i razmišljao o svom sljedećem stvorenju. Konačno, sinula mu je briljantna ideja! “Zašto ne bih napravio čovjeka? Da, sjajna ideja! On bi mi mogao biti pravi prijatelj! On bi mogao biti baš poput mene! Ako ga napravim kako treba, voljet će što ja volim, i cijeniti ono što ću mu dati. Trebat će samo malo pomoći i onda ćemo biti vrlo sretni jer nikad nećemo biti sami.”
Ali, da bi bio sretan, čarobnjak je znao, njegov prijatelj bi prvo morao osjetiti kako je to biti sam i bez prijatelja. Zapravo, morat bi osjetiti kako je to biti bez čarobnjakova prijateljstva. Morao bi odlučiti da želi to prijateljstvo više od ičega na svijetu.
S novom nadom u srcu, čarobnjak je zamahnuo svojim čarobnim štapićem po četvrti i zadnji put i VUŠ!...
Samo ovaj put, dogodile su se dvije stvari: čovjek je stvoren, ali bio je stvoren u veoma dalekoj zemlji. Toliko dalekoj, da čovjek nije ni znao za čarobnjaka. Vidio je planine, zvijezde, drveće, cvijeće, ribe, i životinje, ali nije znao da je čarobnjak taj koji ih je stvorio. Nije čak znao ni da je čarobnjak postojao.
Međutim, čarobnjak nije stao kod toga. Stvorio je kompjutor, nogomet, košarku i svakojake druge igre kako bi čovjek, njegov prijatelj, uživao. Ali cijelo to vrijeme, čarobnjak je bio sam i veoma tužan jer njegov prijatelj nije znao za njega.
Čovjek nije znao da je postojao jedan čarobnjak koji ga je stvorio, koji ga je volio i koji ga je čekao. Nije znao da je čarobnjak šaptao, “Dođi, pridruži mi se, možemo biti sretni zajedno, jer zaista je tužno biti sam.”
Ali kako će netko tko ne poznaje čarobnjaka, i tko ima kompjutor, nogomet i svakakve druge zabavne stvari, iznenada osjetiti želju da ga pronađe? Kako će netko takav ikad poželjeti upoznati i voljeti ga? Može li takva osoba biti čarobnjakov pravi prijatelj, i reći mu, “Dođi, moj dobri čarobnjaku, budimo zajedno i sretni, jer znam kako je tužno biti sam”?
E pa, naš je čarobnjak bio veoma pametan i imao je plan na umu. Imao ga je , zapravo, cijelo vrijeme, samo je čekao pravi trenutak da ga provede u djelo. Jednog sunčanog dana, taj je trenutak došao: čarobnjak je stao veoma daleko od svog prijatelja i nježno šapnuo ravno u njegovo srce: “Vuš!” Dotaknuo je njegovo srce sa svojim čarobnim štapićem i onda, još jednom...“Vuš!” Glas je dozivao iz čovjekovog srca.
Kada je čarobnjak još jednom “vušnuo” svojim čarobnim štapićem, čovjek je počeo misliti, “Aha, postoji čarobnjak! Hmmm...zanimljivo, pitam se kakav je.” Iznenada, čovjek je pomislio da možda i nije tako zabavno bez čarobnjaka u njegovom životu, te da bi zapravo bio mnogo sretniji s njim.
Tada je čarobnjak ponovo vušnuo” i čovjek je iznenada osjetio da negdje, daleko daleko, postoji jedna zemlja. I da u toj zemlji ima jedan toranj pun blaga. I da u tom tornju sjedi jedan mudar i dobroćudan čarobnjak koji samo čeka na njega. I čarobnjak je šaptao, “Zdravo, prijatelju, čekam te; zajedno, bit ćemo sretni, a sami bit ćemo tužni.”
Ali čovjek nije znao gdje da pronađe zemlju s tornjem. Nije čak znao ni gdje da počne tražiti. Čovjek je bio tužan i zbunjen; pitao se, “Kako da upoznam čarobnjaka?”
Cijelo to vrijeme onaj nježni zvuk mu je dražio srce: “Vuš! Vuš!”
Nije mogao spavati, nije mogao jesti i nije mogao prestati zamišljati taj visoki toranj u svojim mislima. Tako to bude kad nešto toliko tražite, a ne možete naći. Zato vas može jako rastužiti kad ste sami.
Da bi čovjek bio mudar poput čarobnjaka, jednako moćan i dobrodušan, čarobnjak ga je morao naučiti kako činiti ista čuda koja je i on mogao. Ali jedan “Vuš!” ovdje nije dovoljan. To je nešto što čovjek mora učiniti sam.
Kako bi mu pomogao, čarobnjak ga je nježno i potajno doveo do drevne magične knjige, Knjige Zohar. Ova je knjiga naučila čovjeka put do visokog tornja u dalekoj zemlji.
Sljedeći upute u knjizi, čovjek je pojurio upoznati svog prijatelja čarobnjaka. Htio mu je reći, “Zdravo! Došao sam biti s tobom; znam da ćemo biti sretni zajedno.”
Ali kad je čovjek stigao do tornja, otkrio je da je okružen visokim zidom i strašnim stražarima. Odgurnuli su ga svaki put kad se pokušao približiti i onemogućili njemu i čarobnjaku da se uopće sretnu, a još manje da budu zajedno.
Što je čovjek bio ustrajniji, to su stražari bili grublji i silovitiji. Nisu uopće imali milosti.
Čovjek je bio očajan. Njegov dragi prijatelj čarobnjak je bio skriven u tornju, vratnice su bile zaključane, zid je bio visok, a strašni čuvari su ga stalno odgurivali. Nitko nije mogao ući niti izaći iz tornja.
Čovjek je pomislio, “Što da radim? Ako ne možemo biti zajedno, kako ćemo ikad biti sretni?”
Ali svaki put kad je bio spreman odustat, osjetio je nježni Vuš! u svom srcu. Tada bi ponovno osjetio nadu i tražio način da prođe pored stražara i velikog zida. Kada bi oslabio, a ne bi osjetio onaj Vuš! u srcu, zavikao bi čarobnjaku, “Zašto me zoveš uzalud? Gdje si? Zar ne vidiš da sam sam?”
Ipak, ako je osoba strpjliva i izdrži batine čuvara, postaje snažnija, hrabrija i mudrija. Umjesto da slabi, uči kako stvarati vlastitu magiju, vlastita čuda kakva samo čarobnjak zna. Upravo je to čovjek i učinio.
Konačno, kad se sve to dogodilo, nije bilo ničeg što je čovjek više želio od toga da bude sa svojim prijateljem čarobnjakom. Sve što je u tom trenutku želio bilo je vidjeti svog prijatelja jer još uvijek je bio sam.
I baš kad je osjetio da ne može podnijeti da bude sam ni minutu više, vratnice tornja se iznenada otvoriše. I da, veliki čarobnjak, njegov dobrodušni i milostivi prijatelj izašao je da ga dočeka, i rekao, “Dođi, budimo zajedno jer jako je tužno biti sam.”
I od toga dana, bili su najbolji prijatelji, zauvijek zajedno. Nema veće radosti od radosti njihova prijateljstva. Čudo njihove ljubavi je vječno; ono živi zauvijek, u sve vijeke vjekova. A oni su toliko sretni zajedno, da se ne sjećaju, čak ni ponekad, kako je tužno biti sam.
Zato, ako ikad osjetite nježno Vuš! duboko u svom srcu, znajte da postoji dobroćudan čarobnjak koji vas zove, jer želi biti vaš prijatelj. Naposljetku,
može biti jako tužno biti sam.
Kraj
Moć žena
DAVORKA I NJEN SVIJET
Žene mogu promijeniti stvarnost ispunjavanjem svoje duhovne uloge u svijetu.
Žene trebaju shvatiti da u njihovim rukama leži golema moć. One su te koje mogu promijeniti svijet. Kako? Razumijevanjem i ispunjavanjem svoje duhovne uloge u svijetu, kao što razumiju svoju ulogu u obitelji.
Žene prirodno znaju kako organizirati obitelj, kako učiniti da sve to funkcionira, kako brinuti o djeci, mužu i kuhinji. Jednako tako trebaju razumjeti da imaju unutarnju sposobnost da znaju kako svijet treba biti organiziran prema svom duhovnom korijenu. Također trebaju znati da imaju moć navesti muškarce da izvršavaju njihovu volju.
Primjećujemo da čovječanstvo postaje mala kuća, malo selo. Muškarci su ga bezbroj puta pokušali voditi, ali to nam nije donijelo previše dobra. Stoga problemi koji danas izviru na površinu u ženama izazivaju osjećaj da moraju istupiti naprijed. Nadajmo se da će muškarci slušati, ali od najveće je važnosti da žene znaju što treba reći.
Žene mogu promijeniti stvarnost ispunjavanjem svoje duhovne uloge u svijetu.
Žene trebaju shvatiti da u njihovim rukama leži golema moć. One su te koje mogu promijeniti svijet. Kako? Razumijevanjem i ispunjavanjem svoje duhovne uloge u svijetu, kao što razumiju svoju ulogu u obitelji.
Žene prirodno znaju kako organizirati obitelj, kako učiniti da sve to funkcionira, kako brinuti o djeci, mužu i kuhinji. Jednako tako trebaju razumjeti da imaju unutarnju sposobnost da znaju kako svijet treba biti organiziran prema svom duhovnom korijenu. Također trebaju znati da imaju moć navesti muškarce da izvršavaju njihovu volju.
Primjećujemo da čovječanstvo postaje mala kuća, malo selo. Muškarci su ga bezbroj puta pokušali voditi, ali to nam nije donijelo previše dobra. Stoga problemi koji danas izviru na površinu u ženama izazivaju osjećaj da moraju istupiti naprijed. Nadajmo se da će muškarci slušati, ali od najveće je važnosti da žene znaju što treba reći.
Sreća žene – danas je to više od obitelji i karijere
DAVORKA I NJEN SVIJET
Žene zahtijevaju duhovni status jednak muškarčevom.
Živimo u posebnom dobu; djeca napuštaju dom u ranoj dobi; veze među parovima nisu bliske kao što su bile. Danas su žene u istim društvenim krugovima kao i muškarci i imaju jednaku moć kao i oni, u mnogim slučajevima i veću. Kao posljedica, osjećaj praznine i pokušaja pronalaženja ispunjenja i sreće više nisu vezani uz obitelj niti čak uz profesionalni život žene.
Iako je ženi još uvijek važno da bude zadovoljna svojim mužem, djecom ili unucima, kao i svojim profesionalnim životom, to joj nije dovoljno. Njen je ego toliko razvijen da se probija kroz granice obitelji, radnog mjesta pa čak i nacije. Ona želi duhovnost.
Ova se žudnja za duhovnim ispunjenjem povećala u zadnjih 15 – 20 godina. Prije sadašnje generacije, bilo je nekoliko slučajeva tu i tamo, ali nije doseglo tisuće kao što je to danas slučaj.
Ova nas vremena podsjećaju na doba Abrahama, koji je formirao prvu kabalističku grupu u drevnom Babilonu. U ona davna vremena žene koje su dosegle duhovnost bile su uz muškarce. Bile su na duhovnoj razini jednakoj muškarčevoj. Velike proročice poput Dvorah, Hulde i drugih dosegle su čak veće duhovne razine od muškaraca. Ljudi su živjeli u spoznaji božanstvenosti, a djecu se podučavalo ovim istinama od rane dobi.
Međutim, nakon nazadovanja u duhovnosti čovječanstva, rijetko smo viđali žene kabalistice. Bilo ih je nekoliko koje su dosegle duhovnost, od razdoblja uništenja Drugog Hrama do našeg doba, ali tvorile su ograničen broj.
S druge pak strane, danas, htjeli mi to ili ne, vraćamo se onom istom ranom stanju u kojem je čovječanstvo bilo ujedinjeno kao jedan čovjek u jednom srcu. Upravo zbog toga žene moraju biti na istoj duhovnoj razini kao muškarci. Drugim riječima, duhovni pad čovječanstva koji je doveo do obezvređenja duhovnog statusa žena mora biti ispravljen u naše doba.
Stoga moramo odgovoriti na potražnju koji dolazi od toliko žena. To nije samo potražnja nego istinska potreba.
Žene zahtijevaju duhovni status jednak muškarčevom.
Živimo u posebnom dobu; djeca napuštaju dom u ranoj dobi; veze među parovima nisu bliske kao što su bile. Danas su žene u istim društvenim krugovima kao i muškarci i imaju jednaku moć kao i oni, u mnogim slučajevima i veću. Kao posljedica, osjećaj praznine i pokušaja pronalaženja ispunjenja i sreće više nisu vezani uz obitelj niti čak uz profesionalni život žene.
Iako je ženi još uvijek važno da bude zadovoljna svojim mužem, djecom ili unucima, kao i svojim profesionalnim životom, to joj nije dovoljno. Njen je ego toliko razvijen da se probija kroz granice obitelji, radnog mjesta pa čak i nacije. Ona želi duhovnost.
Ova se žudnja za duhovnim ispunjenjem povećala u zadnjih 15 – 20 godina. Prije sadašnje generacije, bilo je nekoliko slučajeva tu i tamo, ali nije doseglo tisuće kao što je to danas slučaj.
Ova nas vremena podsjećaju na doba Abrahama, koji je formirao prvu kabalističku grupu u drevnom Babilonu. U ona davna vremena žene koje su dosegle duhovnost bile su uz muškarce. Bile su na duhovnoj razini jednakoj muškarčevoj. Velike proročice poput Dvorah, Hulde i drugih dosegle su čak veće duhovne razine od muškaraca. Ljudi su živjeli u spoznaji božanstvenosti, a djecu se podučavalo ovim istinama od rane dobi.
Međutim, nakon nazadovanja u duhovnosti čovječanstva, rijetko smo viđali žene kabalistice. Bilo ih je nekoliko koje su dosegle duhovnost, od razdoblja uništenja Drugog Hrama do našeg doba, ali tvorile su ograničen broj.
S druge pak strane, danas, htjeli mi to ili ne, vraćamo se onom istom ranom stanju u kojem je čovječanstvo bilo ujedinjeno kao jedan čovjek u jednom srcu. Upravo zbog toga žene moraju biti na istoj duhovnoj razini kao muškarci. Drugim riječima, duhovni pad čovječanstva koji je doveo do obezvređenja duhovnog statusa žena mora biti ispravljen u naše doba.
Stoga moramo odgovoriti na potražnju koji dolazi od toliko žena. To nije samo potražnja nego istinska potreba.
Nedostatak ispunjenja kod žena
DAVORKA I NJEN SVIJET
žena
1Nedostatak ispunjenja kod žena ima svoj duhovni korijen i može se zadovoljiti samo duhovnošću.
Nije tajna da u našem svijetu žene pate puno više od muškaraca. Svaka žena, bila kraljica ili plemenska žena iz Afrike, na neki je način nezadovoljna svojim životom; ima nekih poteškoća, osjeća se potčinjeno ili nekako neispunjeno. Ona želi više topline i ljubavi, žudi za više suosjećanja i potpore.
Nije problem u tome što je svijet tako napravljen. Taj unutarnji nedostatak ispunjenja dio je ženske prirode, a kako razlog leži u duhovnosti, može biti razriješen jedino pomoću duhovnosti. Žena nikad neće biti potpuno zadovoljna ili ispunjena osim kroz duhovno postignuće.
Primjećujemo koliko je taj osjećaj nedostatka dublji kod žena u usporedbi s muškarcima u našem svijetu. Muškaracu užitak proizlazi iz samog gledanja u ženu. Koja žena uživa samim gledanjem muškarca? Muškarac ima više užitaka: nogomet, pivo, TV i pustolovine. Žena želi nešto dublje od toga.
Kabala objašnjava zašto je naš svijet tako konstruiran. Kaže da u duhovnosti, žena je ta koja prva osjeća nedostatak ispunjenja. Treba ju samo pravilno formulirati i iskoristiti kako bi pogurala muškarca da dosegne duhovni cilj, povuče Svijetlo Odozgora i donese ga natrag njoj.
Trenutno ne razumijemo u potpunosti kako to sve funkcionira. Ipak, naš je zadatak slijediti upute Kabalista i omogućiti im da nam otvore oči. Tada ćemo vidjeti kako taj veliki nedostatak koji je Kreator dao ženama u ovom svijetu – njezin očaj i tjeskoba, njezin nedostatak zadovoljstva, potpore, sigurnosti, nedostatak topline i ljubavi – kako sve to može biti upotrebljeno na svrhovit način kako bi se postigao duhovni cilj. Iz toga dolazi Svijetlo i ispunjava sve nedostatke koje žena osjeća.
žena
1Nedostatak ispunjenja kod žena ima svoj duhovni korijen i može se zadovoljiti samo duhovnošću.
Nije tajna da u našem svijetu žene pate puno više od muškaraca. Svaka žena, bila kraljica ili plemenska žena iz Afrike, na neki je način nezadovoljna svojim životom; ima nekih poteškoća, osjeća se potčinjeno ili nekako neispunjeno. Ona želi više topline i ljubavi, žudi za više suosjećanja i potpore.
Nije problem u tome što je svijet tako napravljen. Taj unutarnji nedostatak ispunjenja dio je ženske prirode, a kako razlog leži u duhovnosti, može biti razriješen jedino pomoću duhovnosti. Žena nikad neće biti potpuno zadovoljna ili ispunjena osim kroz duhovno postignuće.
Primjećujemo koliko je taj osjećaj nedostatka dublji kod žena u usporedbi s muškarcima u našem svijetu. Muškaracu užitak proizlazi iz samog gledanja u ženu. Koja žena uživa samim gledanjem muškarca? Muškarac ima više užitaka: nogomet, pivo, TV i pustolovine. Žena želi nešto dublje od toga.
Kabala objašnjava zašto je naš svijet tako konstruiran. Kaže da u duhovnosti, žena je ta koja prva osjeća nedostatak ispunjenja. Treba ju samo pravilno formulirati i iskoristiti kako bi pogurala muškarca da dosegne duhovni cilj, povuče Svijetlo Odozgora i donese ga natrag njoj.
Trenutno ne razumijemo u potpunosti kako to sve funkcionira. Ipak, naš je zadatak slijediti upute Kabalista i omogućiti im da nam otvore oči. Tada ćemo vidjeti kako taj veliki nedostatak koji je Kreator dao ženama u ovom svijetu – njezin očaj i tjeskoba, njezin nedostatak zadovoljstva, potpore, sigurnosti, nedostatak topline i ljubavi – kako sve to može biti upotrebljeno na svrhovit način kako bi se postigao duhovni cilj. Iz toga dolazi Svijetlo i ispunjava sve nedostatke koje žena osjeća.
Duhovno postignuće žene
DAVORKA I NJEN SVIJET
Priroda obvezuje i muškarce i žene da dostignu duhovnost još dok žive na ovom svijetu.
Žene su po prirodi toliko upletene u brige svakodnevnog života da se ponekad pitaju je li uopće moguće doseći duhovnost. Kabala objašnjava da i muškarci i žene, bilo svjesno ili silom – moraju doseći svoj duhovni korijen od kojeg su potekli i stekli materijalni oblik.
Tijekom našeg postojanja na ovom planetu, bilo u ovom životu ili u sljedećem, svi moramo doseći svoj duhovni korijen i postojati istovremeno u oba svijeta kao jedno.
Što prije to učinimo, to će nam životi biti bolji, jednostavniji i sretniji. Što se više odupiremo tom putu, to će veća biti patnja koju ćemo proživljavati, poput tvrdoglava djeteta koje se odupire volji roditelja, ali na kraju bude prisiljeno učiniti što se od njega traži.
Naš duhovni korijen ujedno je i naš cilj, koji moramo doseći. Kabala nam pomaže da prepoznamo taj korijen i svrhu našeg postojanja na zemlji.
Čim to otkrijemo, postupno se počnemo usuglašavati s ciljem i naš život smjesta postaje daleko stabilniji, mirniji i sigurniji.
Priroda obvezuje i muškarce i žene da dostignu duhovnost još dok žive na ovom svijetu.
Žene su po prirodi toliko upletene u brige svakodnevnog života da se ponekad pitaju je li uopće moguće doseći duhovnost. Kabala objašnjava da i muškarci i žene, bilo svjesno ili silom – moraju doseći svoj duhovni korijen od kojeg su potekli i stekli materijalni oblik.
Tijekom našeg postojanja na ovom planetu, bilo u ovom životu ili u sljedećem, svi moramo doseći svoj duhovni korijen i postojati istovremeno u oba svijeta kao jedno.
Što prije to učinimo, to će nam životi biti bolji, jednostavniji i sretniji. Što se više odupiremo tom putu, to će veća biti patnja koju ćemo proživljavati, poput tvrdoglava djeteta koje se odupire volji roditelja, ali na kraju bude prisiljeno učiniti što se od njega traži.
Naš duhovni korijen ujedno je i naš cilj, koji moramo doseći. Kabala nam pomaže da prepoznamo taj korijen i svrhu našeg postojanja na zemlji.
Čim to otkrijemo, postupno se počnemo usuglašavati s ciljem i naš život smjesta postaje daleko stabilniji, mirniji i sigurniji.
Uvjeti za duhovni napredak žena
DAVORKA I NJEN SVIJET
Uvjeti za duhovni napredak žena
Žene trebaju ispuniti manje uvjeta za duhovno napredovanje nego muškarci.
Kabala kaže da ako muškarac želi napredovati u duhovnom smislu, obvezan je oženiti se i imati obitelj. Njegova je dužnost ispuniti ove obveze. U suprotnom, neće moći duhovno napredovati.
S druge strane, žena može duhovno napredovati čak i ako nije majka ili supruga. Nadalje, ako ima sredstva za život, može izabrati da ne radi. Tj., u usporedbi s muškarcem, žena je relativno samodostatna i može duhovno rasti bez mnogih vanjskih uvjeta koji se odnose na muškarce. Stoga, s duhovnog stajališta, ona je znatno savršenije biće od muškarca.
Muškarac mora nadići samoga sebe, kako bi se konstantno uvjeravao da je vrijedno ostati na duhovnom putu. Manje je podložan duhovnom napretku od žene, koja prirodno teži prema svemu duhovnom. Žena je spremna prihvatiti, osjetiti i razumjeti sve duhovne transformacije koje se u njoj odvijaju. Ona žudi za tim.
Potreba za duhovnim uzdizanjem daleko se više manifestira u žene. Ona osjeća nezadovoljstvo ovim svijetom, razočarana u obitelj i posao. Muškarac traži budalaste zanose, poput nogometa, piva, prijatelja i tako dalje, i onda se u tome izgubi. On živi proganjajući lažne ciljeve. Žena za to nije sposobna. Ona prazninu doživljava daleko osobnije i bolnije. Ona ne može sebe umiriti takvim sitnim ciljevima i privremenim ublaživačima boli. Češće e upušta u duhovnu potragu i počinje proučavati Kabalu....ili neku drugu granu duhovnosti!
Vidimo da se ovo događa po cijelom svijetu. Više od pola od 1.3 milijuna studenata koji studiraju u okviru Instituta za Kabalu su žene.
Uvjeti za duhovni napredak žena
Žene trebaju ispuniti manje uvjeta za duhovno napredovanje nego muškarci.
Kabala kaže da ako muškarac želi napredovati u duhovnom smislu, obvezan je oženiti se i imati obitelj. Njegova je dužnost ispuniti ove obveze. U suprotnom, neće moći duhovno napredovati.
S druge strane, žena može duhovno napredovati čak i ako nije majka ili supruga. Nadalje, ako ima sredstva za život, može izabrati da ne radi. Tj., u usporedbi s muškarcem, žena je relativno samodostatna i može duhovno rasti bez mnogih vanjskih uvjeta koji se odnose na muškarce. Stoga, s duhovnog stajališta, ona je znatno savršenije biće od muškarca.
Muškarac mora nadići samoga sebe, kako bi se konstantno uvjeravao da je vrijedno ostati na duhovnom putu. Manje je podložan duhovnom napretku od žene, koja prirodno teži prema svemu duhovnom. Žena je spremna prihvatiti, osjetiti i razumjeti sve duhovne transformacije koje se u njoj odvijaju. Ona žudi za tim.
Potreba za duhovnim uzdizanjem daleko se više manifestira u žene. Ona osjeća nezadovoljstvo ovim svijetom, razočarana u obitelj i posao. Muškarac traži budalaste zanose, poput nogometa, piva, prijatelja i tako dalje, i onda se u tome izgubi. On živi proganjajući lažne ciljeve. Žena za to nije sposobna. Ona prazninu doživljava daleko osobnije i bolnije. Ona ne može sebe umiriti takvim sitnim ciljevima i privremenim ublaživačima boli. Češće e upušta u duhovnu potragu i počinje proučavati Kabalu....ili neku drugu granu duhovnosti!
Vidimo da se ovo događa po cijelom svijetu. Više od pola od 1.3 milijuna studenata koji studiraju u okviru Instituta za Kabalu su žene.
U današnje vrijeme - ili duhovna veza ili nikakva veza
DAVORKA I NJEN SVIJET
Odnos bez duhovne povezanosti ne može opstati.Danas je praktički nemoguće za muškarca i ženu održati dobru vezu tijekom vremena, osim ukoliko između njih postoji duhovna povezanost. Tome je tako jer se njihov ego sukobljava jedan s drugim i uništava njihovu povezanost. U današnje vrijeme vidimo brojne razvode, mnoge se veze raspadaju jer njihov ego „gori“, a s vremenom samo postaje veći. Prekrasni stih „Muškarac, žena i Božanska Prisustnost među njima“ jednostavno ne vrijedi za takve parove.
Što je onda potrebno kako bi se stvorila duhovna veza između njih, jedino što može izliječiti njihov odnos? Posjedovanje duhovne povezanosti znači da oba partnera znaju razlog svog postojanja – da bi se uputili na duhovno putovanje i dosegli duhovni cilj u životu. Tada će imati nešto što ih istinski povezuje, zajednički će tvoriti uzajamnu „stanicu“ i stih „Muškarac, žena i Božanska Prisustnost među njima“ postat će stvarnost. Drugim riječima, osjetit će otkrivenje Božanske Prisutnosti – Stvoritelja.
Odnos bez duhovne povezanosti ne može opstati.Danas je praktički nemoguće za muškarca i ženu održati dobru vezu tijekom vremena, osim ukoliko između njih postoji duhovna povezanost. Tome je tako jer se njihov ego sukobljava jedan s drugim i uništava njihovu povezanost. U današnje vrijeme vidimo brojne razvode, mnoge se veze raspadaju jer njihov ego „gori“, a s vremenom samo postaje veći. Prekrasni stih „Muškarac, žena i Božanska Prisustnost među njima“ jednostavno ne vrijedi za takve parove.
Što je onda potrebno kako bi se stvorila duhovna veza između njih, jedino što može izliječiti njihov odnos? Posjedovanje duhovne povezanosti znači da oba partnera znaju razlog svog postojanja – da bi se uputili na duhovno putovanje i dosegli duhovni cilj u životu. Tada će imati nešto što ih istinski povezuje, zajednički će tvoriti uzajamnu „stanicu“ i stih „Muškarac, žena i Božanska Prisustnost među njima“ postat će stvarnost. Drugim riječima, osjetit će otkrivenje Božanske Prisutnosti – Stvoritelja.
Ljubav iz bajke samo je bajka
DAVORKA I NJEN SVIJET
Istinska ljubav postoji samo u duhovnom svijetu.Ako mislite da će vas pronalazak ljubavi iz bajke usrećiti, razmislite ponovno. Ljubav iz bajki nije prava ljubav , nego iskorištavanje drugih radi vlastitog zadovoljstva.
Ono što obično nazivamo ljubavlju zapravo je egoistično zadovoljstvo koje jedna osoba prima od druge, bilo da se radi o seksualnom užitku ili nekoj drugoj vrsti ispunjenja koje primamo od druge osobe. Očito, to nije ljubav.
Što je onda ljubav? Ljubav znači da se ne obazirete na svoje potrebe, već preuzimate želje druge osobe i pokušavate ih ispuniti upravo na način kako bi oni to htjeli. Drugim riječima, pretvorite sebe u posudu ispunjenja za drugu osobu. To je istinska ljubav i ona postoji samo u duhovnom svijetu. Nema razlike radi li se o muškarcu ili ženi – bitne su želje, duša.
Suprotno tome, kad govorimo o ljubavi u ovom svijetu, zapravo govorimo o privlačnosti i užitku koji uzrokuju hormoni. Kad bismo isključili osobu iz tog hormonskog sustava, ne bismo mogli osjećati „ljubav“. To nam opet pokazuje da je ono što obično smatramo ljubavlju nije ništa doli egositična volja za užitkom. Ponekad ta želja može biti čak i okrutna, želeći primiti ispunjenje na račun druge osobe.
Stoga, ljubav o kojoj čitamo u bajkama zapravo je samo iluzija, ne postoji u stvarnosti. To je tako jer se sve naše želje temelje samo na želji da ispunimo sebe. Čak i kad dajemo nešto drugima, činimo to samo jer nam to pruža užitak. Naš je čin davanja u tom slučaju beznačajan jer ono što nam je pritom bitno je kako se mi osjećamo.
Istinska ljubav postoji samo u duhovnom svijetu.Ako mislite da će vas pronalazak ljubavi iz bajke usrećiti, razmislite ponovno. Ljubav iz bajki nije prava ljubav , nego iskorištavanje drugih radi vlastitog zadovoljstva.
Ono što obično nazivamo ljubavlju zapravo je egoistično zadovoljstvo koje jedna osoba prima od druge, bilo da se radi o seksualnom užitku ili nekoj drugoj vrsti ispunjenja koje primamo od druge osobe. Očito, to nije ljubav.
Što je onda ljubav? Ljubav znači da se ne obazirete na svoje potrebe, već preuzimate želje druge osobe i pokušavate ih ispuniti upravo na način kako bi oni to htjeli. Drugim riječima, pretvorite sebe u posudu ispunjenja za drugu osobu. To je istinska ljubav i ona postoji samo u duhovnom svijetu. Nema razlike radi li se o muškarcu ili ženi – bitne su želje, duša.
Suprotno tome, kad govorimo o ljubavi u ovom svijetu, zapravo govorimo o privlačnosti i užitku koji uzrokuju hormoni. Kad bismo isključili osobu iz tog hormonskog sustava, ne bismo mogli osjećati „ljubav“. To nam opet pokazuje da je ono što obično smatramo ljubavlju nije ništa doli egositična volja za užitkom. Ponekad ta želja može biti čak i okrutna, želeći primiti ispunjenje na račun druge osobe.
Stoga, ljubav o kojoj čitamo u bajkama zapravo je samo iluzija, ne postoji u stvarnosti. To je tako jer se sve naše želje temelje samo na želji da ispunimo sebe. Čak i kad dajemo nešto drugima, činimo to samo jer nam to pruža užitak. Naš je čin davanja u tom slučaju beznačajan jer ono što nam je pritom bitno je kako se mi osjećamo.
Tko može studirati kabalu?
DAVORKA I NJEN SVIJET
Kada su rava Kooka - velikog kabalista 20. stoljeća i prvog izraelskog Glavnog rabina - upitali tko može proučavati kabalu, njegov je odgovor bio nedvosmislen: “Svatko tko to želi.” U posljednjih stotinu godina, svi kabalisti bez iznimke, i u brojnim prigodama, govorili su da je danas kabala otvorena prema svima. Štoviše, rekli su kako je kabala neophodan alat za rješavanje recentne globalne krize čiji su nastanak davno predvidjeli.
Sudeći prema svim kabalistima, dani skrivanja te metode su završili. Mudrost kabale prethodno je skrivana jer su se kabalisti bojali da će ona biti pogrešno shvaćena i zloupotrebljena. I doista, ono malo što je 'procurilo' izvan tih krugova proizvelo je brojne pogrešne koncepcije. Kako je naša generacija spremna razumjeti pravo značenje kabale i rasčistiti s pogrešnim koncepcijama, ova je znanost sada otvorena prema svima koji žele učiti.
Kada su rava Kooka - velikog kabalista 20. stoljeća i prvog izraelskog Glavnog rabina - upitali tko može proučavati kabalu, njegov je odgovor bio nedvosmislen: “Svatko tko to želi.” U posljednjih stotinu godina, svi kabalisti bez iznimke, i u brojnim prigodama, govorili su da je danas kabala otvorena prema svima. Štoviše, rekli su kako je kabala neophodan alat za rješavanje recentne globalne krize čiji su nastanak davno predvidjeli.
Sudeći prema svim kabalistima, dani skrivanja te metode su završili. Mudrost kabale prethodno je skrivana jer su se kabalisti bojali da će ona biti pogrešno shvaćena i zloupotrebljena. I doista, ono malo što je 'procurilo' izvan tih krugova proizvelo je brojne pogrešne koncepcije. Kako je naša generacija spremna razumjeti pravo značenje kabale i rasčistiti s pogrešnim koncepcijama, ova je znanost sada otvorena prema svima koji žele učiti.
Što uče kabalističke knjige?
DAVORKA I NJEN SVIJET
Kabalističke knjige poučavaju strukturi duhovnih svjetova i tome kako svatko od nas može tamo doći. Kabalistička knjiga je poput turističkog vodiča. Ukoliko želite putovati do novoga grada, vjerojatno ćete htjeti koristiti turistički vodič koji će vas uputiti koja je mjesta najbolje posjetiti, koji su najbolji restorani, kafići i klubovi, a upozorit će vas i na koja mjesta ne želite ići jer vam se tamo neće svidjeti.
Slično tomu, kabalističke nam knjige kažu kako su izgrađeni duhovni svjetovi, koja su mjesta 'zabavnija', a koja nisu. Naravno, nije riječ o fizičkim mjestima, nego o duhovnim stanjima koja proživljava svaki kabalist.
Kabalističke knjige govore i o tome kako pronaći duhovnu stvarnost. Ukoliko želite ići negdje u ovome svijetu, treba vam mapa određenog područja, kao i turistički vodič za proučavanje samoga mjesta. U duhovnosti, kabalističke će knjige to odraditi za vas - "pokazati" vam gdje je duhovni svijet, "odvesti" vas do tamo, i pokazati vam uokolo.
Kabalističke knjige poučavaju strukturi duhovnih svjetova i tome kako svatko od nas može tamo doći. Kabalistička knjiga je poput turističkog vodiča. Ukoliko želite putovati do novoga grada, vjerojatno ćete htjeti koristiti turistički vodič koji će vas uputiti koja je mjesta najbolje posjetiti, koji su najbolji restorani, kafići i klubovi, a upozorit će vas i na koja mjesta ne želite ići jer vam se tamo neće svidjeti.
Slično tomu, kabalističke nam knjige kažu kako su izgrađeni duhovni svjetovi, koja su mjesta 'zabavnija', a koja nisu. Naravno, nije riječ o fizičkim mjestima, nego o duhovnim stanjima koja proživljava svaki kabalist.
Kabalističke knjige govore i o tome kako pronaći duhovnu stvarnost. Ukoliko želite ići negdje u ovome svijetu, treba vam mapa određenog područja, kao i turistički vodič za proučavanje samoga mjesta. U duhovnosti, kabalističke će knjige to odraditi za vas - "pokazati" vam gdje je duhovni svijet, "odvesti" vas do tamo, i pokazati vam uokolo.
Mitovi o kabali
DAVORKA I NJEN SVIJET
Kabala se obično povezuje s crvenim nitima, meditacijom, magijom i brojnim drugim stvarima. Cilj je ove stranice razjasniti uobičajene mitove koji se vežu uz kabalu.
Myths About Kabbalah
10 mitova o kabali
Prvi mit: Kabala je religija.
Činjenica: Kabala je znanost - fizika cjelokupne stvarnosti. To je mudrost koja otkriva obuhvatnu stvarnost koja je prirodno skrivena od naših osjetila.
Drugi mit: Kabala je povezana s crvenim vrpcama i svetom vodicom.
Činjenica: Nema takve povezanosti. Crvene vrpce, sveta voda i drugi proizvodi unosni su komercijalni izumi nastali tijekom posljednja dva desetljeća.
Treći mit: Kabala je rezervirana za malobrojne i smiju je učiti samo muškarci iznad 40. godine života.
Činjenica: Tijekom egzila kabalu je proučavalo samo nekoliko odabranih pojedinaca. No od vremena Arija (16. st.), dostupna je svima.
Četvrti mit: Kabala je magija.
Činjenica: Kabala nema veze s magijom ili ikakvim drugim čarobnjaštvima; ona se zapravo bavi pragmatičnim istraživanjem stvarnosti.
Peti mit: Kabala je sekta.
Činjenica: Kabala je mudrost i znanost otvorena za svaku osobu bez ikakvog ograničenja.
Šesti mit: Kabala je "New Age"-trend - prolazni fenomen.
Činjenica: Kabala je najstarija mudrost čovječanstva. Počeci joj sežu otprilike 5000 godina u prošlost.
Sedmi mit: Kabala je povezana s tarot kartama, astrologijom i numerologijom.
Činjenica: Tarot karte, astrologija and numerologija, u svojoj su mističnoj praksi pogrešno povezivani s kabalom.
Osmi mit: U kabali postoje amajlije.
Činjenica: U našem svijetu ne postoji fizičkih predmeta koji nose ikakve duhovne sadržaje. Amajlije samo mogu pomoći pojedincima kao psihološka pomoć.
Deveti mit: Meditacija je sastavni dio kabale.
Činjenica: Kabala ne uključuje meditaciju. Meditacija je još jedan od elemenata pogrešno povezanih uz riječ "kabala" zahvaljujući zbunjenosti ne-kabalista tijekom posljednjih nekoliko stoljeća.
Deseti mit: Osoba mora dugo proučavati Toru i Talmud prije nego priđe kabali.
Činjenica: Bez kabale, osoba ne može razumjeti duhovno značenje tih tekstova, pa je osuđena misliti da se ti tekstovi odnose na fizičke događaje i akcije.
Kabala se obično povezuje s crvenim nitima, meditacijom, magijom i brojnim drugim stvarima. Cilj je ove stranice razjasniti uobičajene mitove koji se vežu uz kabalu.
Myths About Kabbalah
10 mitova o kabali
Prvi mit: Kabala je religija.
Činjenica: Kabala je znanost - fizika cjelokupne stvarnosti. To je mudrost koja otkriva obuhvatnu stvarnost koja je prirodno skrivena od naših osjetila.
Drugi mit: Kabala je povezana s crvenim vrpcama i svetom vodicom.
Činjenica: Nema takve povezanosti. Crvene vrpce, sveta voda i drugi proizvodi unosni su komercijalni izumi nastali tijekom posljednja dva desetljeća.
Treći mit: Kabala je rezervirana za malobrojne i smiju je učiti samo muškarci iznad 40. godine života.
Činjenica: Tijekom egzila kabalu je proučavalo samo nekoliko odabranih pojedinaca. No od vremena Arija (16. st.), dostupna je svima.
Četvrti mit: Kabala je magija.
Činjenica: Kabala nema veze s magijom ili ikakvim drugim čarobnjaštvima; ona se zapravo bavi pragmatičnim istraživanjem stvarnosti.
Peti mit: Kabala je sekta.
Činjenica: Kabala je mudrost i znanost otvorena za svaku osobu bez ikakvog ograničenja.
Šesti mit: Kabala je "New Age"-trend - prolazni fenomen.
Činjenica: Kabala je najstarija mudrost čovječanstva. Počeci joj sežu otprilike 5000 godina u prošlost.
Sedmi mit: Kabala je povezana s tarot kartama, astrologijom i numerologijom.
Činjenica: Tarot karte, astrologija and numerologija, u svojoj su mističnoj praksi pogrešno povezivani s kabalom.
Osmi mit: U kabali postoje amajlije.
Činjenica: U našem svijetu ne postoji fizičkih predmeta koji nose ikakve duhovne sadržaje. Amajlije samo mogu pomoći pojedincima kao psihološka pomoć.
Deveti mit: Meditacija je sastavni dio kabale.
Činjenica: Kabala ne uključuje meditaciju. Meditacija je još jedan od elemenata pogrešno povezanih uz riječ "kabala" zahvaljujući zbunjenosti ne-kabalista tijekom posljednjih nekoliko stoljeća.
Deseti mit: Osoba mora dugo proučavati Toru i Talmud prije nego priđe kabali.
Činjenica: Bez kabale, osoba ne može razumjeti duhovno značenje tih tekstova, pa je osuđena misliti da se ti tekstovi odnose na fizičke događaje i akcije.
Kabala u današnje doba Duhovnost, kabala i 21. stoljeće
DAVORKA I NJEN SVIJET
Duhovnost, kabala i 21. stoljeće
Zašto duhovnost?
Kabalisti su otkrili da se naše želje za užitkom razvijaju u pet faza:
Prva i najosnovnija želja je želja za hranom, zdravljem, seksom i obitelji. To su neophodne želje za naš opstanak.
Druga faza je težnja za bogatstvom. Ovdje mislimo da novac jamči opstanak i dobru kvalitetu života.
Treće je stremljenje ka časti i moći. Ovdje uživamo kontrolirati druge, kao i same sebe.
U četvrtoj fazi pojavljuje se želja za znanjem. Ovdje mislimo da će nas stjecanje znanja načiniti sretnima.
No tek kada se peta i posljednja faza želje pojavi, mi bivamo privučeni nepoznatom "nečemu" koje je iznad nas. Ovdje osjećamo da nam povezivanje s tim nepoznatim "nečime" može donijeti veće i trajno uživanje, pa tražimo načine za uspostavljanjem te veze. Ta želja za nečim višim naziva se "željom za duhovnosti".
Zašto sada?
U Knjizi Zohar piše da će na kraju dvadesetoga stoljeća čovječanstvo početi propitivati smisao života, te da će odgovor na to pitanje, skriven u drevnoj znanosti kabale, moći jedino biti otkriven u naše vrijeme, baš zbog spomenutih izazova.
Iz tog je razloga znanost kabale bila skrivena stoljećima. Ljudi nisu bili spremni, niti im je to bilo potrebno. Posljednjih je godina, međutim, privlačnost kabale dramatično narasla. Mnogi su započeli učenje kabale sa željom da saznaju što im ona može dati.
Jednom kada osoba shvati da kabala odgovara na pitanje o smislu života, ona prestaje biti zastrašena njome, i počinje se aktivno uključivati u učenje.
Ideje da je u kabali riječ o magiji, čudima, crvenim vrpcama i svetoj vodi polako odumiru. Ljudi uviđaju da su to tek psihički fenomeni.
Rastu zahtjevi za istinskom, izvornom kabalom. Drugim riječima, postoji sve veća potreba za nečim što će nam omogućiti da osjetimo veći univerzum, vječno postojanje i više sile koje su na djelu. Ljudi žele znati zašto su naš svijet i naši životi takvi kakvi jesu, odakle smo i kamo idemo.
U naše vrijeme, mnogi su ljudi diljem svijeta razvili interes za to pitanje, i to je razlog zašto je znanost kabale sve popularnija. Kako se ovo zemaljsko postojanje doima sve više nezadovoljavajućim i ograničavajućim, sve se više ljudi pokušava vezati uz nešto izvan ovoga svijeta.
Zato je današnji čovjek spreman za znanost kabale. Ona s dobrodošlicom dočekuje svakoga tko istinski želi otkriti smisao života i izvor našeg postojanja, te nudi praktičnu metodu za postizanje tih spoznaja.
Zašto kabala?
Onaj koji ima želju za duhovnim razlikuje se od onoga koji traži zemaljska i ljudska ispunjenja (tj. želje unutar prve do četvrte faze opisane iznad). Već znamo kako ispuniti svoje zemaljske i ljudske potrebe, no kada se probudi želja za duhovnim, nemamo pojma kako je zadovoljiti.
Mnogi ljudi nisu svjesni da imaju želju za duhovnim. Neki od njih mogu čak i prezirati samu riječ "duhovnost", misleći da je to nešto nestvarno i neostvarivo. Takvi ljudi svoje živote žive prazni i bez svrhe, nesvjesni da je to rezultat buđenja nove, evoluiranije želje za duhovnim. Ipak, i oni danas vjeruju da se čovječanstvo nalazi na kraju slijepe ulice. Naše nekadašnje nade za boljim, sretnijim životom, koje su se trebale ostvariti kroz znanstveni i društveni napredak, prekrila je sjenka rastućeg pesimizma zbog toga što se čini kao da stojimo na mrtvoj točki.
Svjedoci smo činjenice da sve manje ljudi može pronaći ispunjenje. Nekoć smo sebe vidjeli kako grabimo velikim skokovima naprijed i vjerovali smo da se uistinu razvijamo, ali sada se čini kao da smo stali pred nekakvim zidom.
Čini se da je čovječanstvo zaglavilo u depresiji, svjedoci smo obilja samoubojstava i droge, pa se ljudi pokušavaju isključiti iz takvoga svijeta i potisnuti svoje osjećaje. Terorizam i brzorastući trend prirodnih katastrofa simptomi su globalne krize, a sva ta stanja dovode čovječanstvo do jednog osnovnog pitanja: "Koji je smisao ovog života?"
Mnogi su ljudi već započeli potragu za odgovorom na to pitanje. Ovo postaje očigledno kada u obzir uzmemo značajan porast broja onih koji su u potrazi za duhovnim tijekom posljednjih dvadeset godina. Oni koji inzistiraju na traženju istinskog odgovora na to pitanje nailaze na kabalu, metodu posebno konstruiranu da bi im dala prave odgovore.
Duhovnost, kabala i 21. stoljeće
Zašto duhovnost?
Kabalisti su otkrili da se naše želje za užitkom razvijaju u pet faza:
Prva i najosnovnija želja je želja za hranom, zdravljem, seksom i obitelji. To su neophodne želje za naš opstanak.
Druga faza je težnja za bogatstvom. Ovdje mislimo da novac jamči opstanak i dobru kvalitetu života.
Treće je stremljenje ka časti i moći. Ovdje uživamo kontrolirati druge, kao i same sebe.
U četvrtoj fazi pojavljuje se želja za znanjem. Ovdje mislimo da će nas stjecanje znanja načiniti sretnima.
No tek kada se peta i posljednja faza želje pojavi, mi bivamo privučeni nepoznatom "nečemu" koje je iznad nas. Ovdje osjećamo da nam povezivanje s tim nepoznatim "nečime" može donijeti veće i trajno uživanje, pa tražimo načine za uspostavljanjem te veze. Ta želja za nečim višim naziva se "željom za duhovnosti".
Zašto sada?
U Knjizi Zohar piše da će na kraju dvadesetoga stoljeća čovječanstvo početi propitivati smisao života, te da će odgovor na to pitanje, skriven u drevnoj znanosti kabale, moći jedino biti otkriven u naše vrijeme, baš zbog spomenutih izazova.
Iz tog je razloga znanost kabale bila skrivena stoljećima. Ljudi nisu bili spremni, niti im je to bilo potrebno. Posljednjih je godina, međutim, privlačnost kabale dramatično narasla. Mnogi su započeli učenje kabale sa željom da saznaju što im ona može dati.
Jednom kada osoba shvati da kabala odgovara na pitanje o smislu života, ona prestaje biti zastrašena njome, i počinje se aktivno uključivati u učenje.
Ideje da je u kabali riječ o magiji, čudima, crvenim vrpcama i svetoj vodi polako odumiru. Ljudi uviđaju da su to tek psihički fenomeni.
Rastu zahtjevi za istinskom, izvornom kabalom. Drugim riječima, postoji sve veća potreba za nečim što će nam omogućiti da osjetimo veći univerzum, vječno postojanje i više sile koje su na djelu. Ljudi žele znati zašto su naš svijet i naši životi takvi kakvi jesu, odakle smo i kamo idemo.
U naše vrijeme, mnogi su ljudi diljem svijeta razvili interes za to pitanje, i to je razlog zašto je znanost kabale sve popularnija. Kako se ovo zemaljsko postojanje doima sve više nezadovoljavajućim i ograničavajućim, sve se više ljudi pokušava vezati uz nešto izvan ovoga svijeta.
Zato je današnji čovjek spreman za znanost kabale. Ona s dobrodošlicom dočekuje svakoga tko istinski želi otkriti smisao života i izvor našeg postojanja, te nudi praktičnu metodu za postizanje tih spoznaja.
Zašto kabala?
Onaj koji ima želju za duhovnim razlikuje se od onoga koji traži zemaljska i ljudska ispunjenja (tj. želje unutar prve do četvrte faze opisane iznad). Već znamo kako ispuniti svoje zemaljske i ljudske potrebe, no kada se probudi želja za duhovnim, nemamo pojma kako je zadovoljiti.
Mnogi ljudi nisu svjesni da imaju želju za duhovnim. Neki od njih mogu čak i prezirati samu riječ "duhovnost", misleći da je to nešto nestvarno i neostvarivo. Takvi ljudi svoje živote žive prazni i bez svrhe, nesvjesni da je to rezultat buđenja nove, evoluiranije želje za duhovnim. Ipak, i oni danas vjeruju da se čovječanstvo nalazi na kraju slijepe ulice. Naše nekadašnje nade za boljim, sretnijim životom, koje su se trebale ostvariti kroz znanstveni i društveni napredak, prekrila je sjenka rastućeg pesimizma zbog toga što se čini kao da stojimo na mrtvoj točki.
Svjedoci smo činjenice da sve manje ljudi može pronaći ispunjenje. Nekoć smo sebe vidjeli kako grabimo velikim skokovima naprijed i vjerovali smo da se uistinu razvijamo, ali sada se čini kao da smo stali pred nekakvim zidom.
Čini se da je čovječanstvo zaglavilo u depresiji, svjedoci smo obilja samoubojstava i droge, pa se ljudi pokušavaju isključiti iz takvoga svijeta i potisnuti svoje osjećaje. Terorizam i brzorastući trend prirodnih katastrofa simptomi su globalne krize, a sva ta stanja dovode čovječanstvo do jednog osnovnog pitanja: "Koji je smisao ovog života?"
Mnogi su ljudi već započeli potragu za odgovorom na to pitanje. Ovo postaje očigledno kada u obzir uzmemo značajan porast broja onih koji su u potrazi za duhovnim tijekom posljednjih dvadeset godina. Oni koji inzistiraju na traženju istinskog odgovora na to pitanje nailaze na kabalu, metodu posebno konstruiranu da bi im dala prave odgovore.
Razlika između znanosti kabale i religije
DAVORKA I NJEN SVIJET
nanosti kabale i religije
entendimientoReligija pretpostavlja da Stvoritelj mijenja svoj stav prema osobi, ovisno o njezinim postupcima. Znanost kabale međutim tvrdi da je Viša Sila nepromjenjiva, te da ponašanje pojedinca nikako ne može utjecati na Nju. Umjesto toga, osoba može svojim postupcima izmjeniti sebe. Bit će u stanju drukčije opažati Vladavinu Višega, ako su njezine promjene usmjerene prema većoj sličnosti (sa Stvoriteljem, op.pr.). Moći će opažati da je Stvoritelj dobar i milostiv. Uvećavajući razliku između svojih svojstava (primanje) i svojstava Stvoritelja (davanje), osoba će osjećati stav Stvoritelja negativnije.
Postoji mnogo izraza u kabalističkim tekstovima koji upućuju na nepromjenjivost stava Stvoritelja prema stvorenim bićima:“Ja ne mijenjam svoje Ime“(„Ani HaVaYA lo Shiniti“), „On je dobar i daruje dobrotu svojim stvorenjima, dobrim i lošim“ („Tov ve Metiv le Raim u le Tovim“), „Viša Svjetlost je apsolutno nepokretna“ („Ohr Elion Nimtza be Menucha Muchletet“).
Stoga se molitva još zove i samoprosuđivanje ili samoanaliza. To znači da osoba ne upućuje molbe Stvoritelju, već, umjesto toga, analizira i prosuđuje samu sebe u odnosu na nepromjenjivu Višu Silu. (Pogledajte objašnjenja u Baal HaSulamov „Uvod u Talmud Eser Sefirot“ o putu prema svrsi stvaranja. Kako se osoba mijenja, ona ispravlja sebe u odnosu na nepromjenjivog i Apsolutnog Stvoritelja).
Ovaj stav prema sebi i prema Stvoritelju čini razliku između kabale i religije. Iako religija zahtijeva određene osobne promjene, ona se temelji na moljenju (zahtijevanju od) Stvoritelja. U ovom su svijetu religije slične drevnim vjerovanjima, koja su naveliko prakticirala podmićivanje Viših sila prirode.
Religije odbacuju Kabalu, jer se temelje na uvjerenju da osoba treba samo moliti i tražiti od Stvoritelja, pa će se sve odozgora promijeniti u njezinu korist, pošto će joj Stvoritelj okrenuti svoje lice. To znači, vjernik je uvjeren da Stvoritelj postoji i vlada svime. Da bi se išta poboljšalo, potrebno je samo moliti Stvoritelja, umjesto mijenjanja samoga sebe. Religiozne mase tumače unutrašnje promjene kao činjenje dobrih djela, kao što je pomaganje drugima iz suosjećanja, ali ne kao mijenjanje vlastite prirode čineći ju sličnijom Stvoritelju.
Uvjerenje o promjenjivosti stava Stvoritelja prema pojedincima, vodi k zavisti: prema kome Stvoritelj postupa s većom ljubavi i tko je više „božanski izabran“. To uzrokuje netrpeljivost ne samo među ljudima već i među religijama. Predstavnici različitih vjeroispovjesti prepiru se oko toga čije je molitve Stvoritelj skloniji uslišiti.
Kabala tvrdi da je Stvoritelj nepromjenjiv. Tijekom procesa vlastitog ispravljanja, osoba (kroz napredak, op.pr.) sve više zaslužuje uvidjeti nepromjenjivost stava Stvoritelja prema svemu. Stoga, što je osoba ispravljenija, to će više opravdavati djela Stvoritelja. Kabala tvrdi da bi se osoba, umjesto moljenja, trebala mijenjati. Zbog toga, kabala izaziva mržnju religioznih grupa, jer ih posredno optužuje za licemjerstvo.
Da bismo bolje razumjeli stav kabalista prema Stvoritelju, možemo pogledati u kabalistički molitvenik. On ne sadrži uobičajene riječi koje izražavaju ljudske emocije. Umjesto toga, sastoji se od brojnih simbola koji označavaju duhovne postupke koje osoba treba provesti tijekom ispravljanja, kako bi primila Višu Svjetlost. Ovo je razlika između religioznog poimanja Boga i kabalističkog poimanja Stvoritelja.
Kabalističko učenje strukture univerzuma daje osobi jasnu predodžbu Stvoritelja, čije se karakteristike nalaze na samom vrhu duhovnih ljestava, ali i nje same koja se nalazi na dnu tih ljestava. Prečke ljestava predstavljaju različite svjetove. Svrha je stvaranja samostalno uzdizanje i povezivanje želja osobe sa željama Stvoritelja.
Ovo uzdizanje uključuje unutarnju promjenu svojstava osobe iz egoistične namjere u svim njezinim mislima i željama, u altruistične namjere. Čovjek se uzdiže prečkama ljestava, pri čemu svaka prečka označava stupanj njegove sličnosti Stvoritelju.
Naravno, detaljno proučavanje strukture univerzima priječi osobu u zamišljanju da njezin odnos sa Stvoriteljem ovisi o njezinim zahtjevima (molbama). Zamislite savršenog roditelja u našem svijetu. Očigledno je da dijete svojim djelima nipošto ne može izazvati dodatnu ljubav prema sebi, jer je roditeljska ljubav vječna i savršena. Vanjska projekcija te ljubavi (kao i djetetova percepcija te ljubavi, op.pr.) ovisi samo o stanjima kroz koja osoba mora proći da bi se upoznala sa cjelokupnim stvaranjem, da bi stekla iskustvo, te postala jednaka Stvoritelju u svom umu i srcu.
Iz toga slijedi da se čak i najpoželjnija preobrazba koju možemo napraviti u nama, i, kao posljedicu toga, osjetiti nepromjenjiv dobrohotan stav Stvoritelja prema nama, zapravo teško može nazvati ispravljanjem. Tomu je tako jer moramo proći kroz sve razine, ekstremna stanja, promjene i osjećaje da bismo stekli iskustvo i sposobnost koja nam je potrebna za opažanje cjelokupnog univerzuma, s kraja na kraj.
Ispravljanje se odnosi samo na naš stav prema svemu što nam se događa. Kada, neovisno o tomu što se dogodilo, procjenimo i prihvatimo sve što se događa kao posve dobrohotno, to u nama pobuđuje osjećaj sreće i zadovoljstva. To, potom, vodi prema stanju u kojem osoba otkriva da se zapravo ništa ne mijenja osim njezinog vlastitog stava prema nepromjenjivom stanju u kojemu postoji (Ein Sof, op.pr.). Stvorena je u tom stanju i oduvijek je postojala u njemu.
Nije potrebno posebno napominjati da proučavanje kabale pruža sliku stvaranja i položaja kojeg osoba zauzima u njemu, a koja osobu prirodno odvraća od molitve. Ipak, molitva je najvažnija, ključna stvar u vjerskim praksama, dok je sve ostalo uređeno je oko nje.
U tom slučaju, mudrost kabale prirodno usmjerava osobu prema unutrašnjem promišljanju i preobrazbi, što ju odvraća od izvođenja rituala i slijeđenja bilo kakvih vjerskih naloga. Zbog toga se sve religije, s Judaizmom na čelu, suprotstavljaju kabali.
Autor: Rav Michael Laitman
nanosti kabale i religije
entendimientoReligija pretpostavlja da Stvoritelj mijenja svoj stav prema osobi, ovisno o njezinim postupcima. Znanost kabale međutim tvrdi da je Viša Sila nepromjenjiva, te da ponašanje pojedinca nikako ne može utjecati na Nju. Umjesto toga, osoba može svojim postupcima izmjeniti sebe. Bit će u stanju drukčije opažati Vladavinu Višega, ako su njezine promjene usmjerene prema većoj sličnosti (sa Stvoriteljem, op.pr.). Moći će opažati da je Stvoritelj dobar i milostiv. Uvećavajući razliku između svojih svojstava (primanje) i svojstava Stvoritelja (davanje), osoba će osjećati stav Stvoritelja negativnije.
Postoji mnogo izraza u kabalističkim tekstovima koji upućuju na nepromjenjivost stava Stvoritelja prema stvorenim bićima:“Ja ne mijenjam svoje Ime“(„Ani HaVaYA lo Shiniti“), „On je dobar i daruje dobrotu svojim stvorenjima, dobrim i lošim“ („Tov ve Metiv le Raim u le Tovim“), „Viša Svjetlost je apsolutno nepokretna“ („Ohr Elion Nimtza be Menucha Muchletet“).
Stoga se molitva još zove i samoprosuđivanje ili samoanaliza. To znači da osoba ne upućuje molbe Stvoritelju, već, umjesto toga, analizira i prosuđuje samu sebe u odnosu na nepromjenjivu Višu Silu. (Pogledajte objašnjenja u Baal HaSulamov „Uvod u Talmud Eser Sefirot“ o putu prema svrsi stvaranja. Kako se osoba mijenja, ona ispravlja sebe u odnosu na nepromjenjivog i Apsolutnog Stvoritelja).
Ovaj stav prema sebi i prema Stvoritelju čini razliku između kabale i religije. Iako religija zahtijeva određene osobne promjene, ona se temelji na moljenju (zahtijevanju od) Stvoritelja. U ovom su svijetu religije slične drevnim vjerovanjima, koja su naveliko prakticirala podmićivanje Viših sila prirode.
Religije odbacuju Kabalu, jer se temelje na uvjerenju da osoba treba samo moliti i tražiti od Stvoritelja, pa će se sve odozgora promijeniti u njezinu korist, pošto će joj Stvoritelj okrenuti svoje lice. To znači, vjernik je uvjeren da Stvoritelj postoji i vlada svime. Da bi se išta poboljšalo, potrebno je samo moliti Stvoritelja, umjesto mijenjanja samoga sebe. Religiozne mase tumače unutrašnje promjene kao činjenje dobrih djela, kao što je pomaganje drugima iz suosjećanja, ali ne kao mijenjanje vlastite prirode čineći ju sličnijom Stvoritelju.
Uvjerenje o promjenjivosti stava Stvoritelja prema pojedincima, vodi k zavisti: prema kome Stvoritelj postupa s većom ljubavi i tko je više „božanski izabran“. To uzrokuje netrpeljivost ne samo među ljudima već i među religijama. Predstavnici različitih vjeroispovjesti prepiru se oko toga čije je molitve Stvoritelj skloniji uslišiti.
Kabala tvrdi da je Stvoritelj nepromjenjiv. Tijekom procesa vlastitog ispravljanja, osoba (kroz napredak, op.pr.) sve više zaslužuje uvidjeti nepromjenjivost stava Stvoritelja prema svemu. Stoga, što je osoba ispravljenija, to će više opravdavati djela Stvoritelja. Kabala tvrdi da bi se osoba, umjesto moljenja, trebala mijenjati. Zbog toga, kabala izaziva mržnju religioznih grupa, jer ih posredno optužuje za licemjerstvo.
Da bismo bolje razumjeli stav kabalista prema Stvoritelju, možemo pogledati u kabalistički molitvenik. On ne sadrži uobičajene riječi koje izražavaju ljudske emocije. Umjesto toga, sastoji se od brojnih simbola koji označavaju duhovne postupke koje osoba treba provesti tijekom ispravljanja, kako bi primila Višu Svjetlost. Ovo je razlika između religioznog poimanja Boga i kabalističkog poimanja Stvoritelja.
Kabalističko učenje strukture univerzuma daje osobi jasnu predodžbu Stvoritelja, čije se karakteristike nalaze na samom vrhu duhovnih ljestava, ali i nje same koja se nalazi na dnu tih ljestava. Prečke ljestava predstavljaju različite svjetove. Svrha je stvaranja samostalno uzdizanje i povezivanje želja osobe sa željama Stvoritelja.
Ovo uzdizanje uključuje unutarnju promjenu svojstava osobe iz egoistične namjere u svim njezinim mislima i željama, u altruistične namjere. Čovjek se uzdiže prečkama ljestava, pri čemu svaka prečka označava stupanj njegove sličnosti Stvoritelju.
Naravno, detaljno proučavanje strukture univerzima priječi osobu u zamišljanju da njezin odnos sa Stvoriteljem ovisi o njezinim zahtjevima (molbama). Zamislite savršenog roditelja u našem svijetu. Očigledno je da dijete svojim djelima nipošto ne može izazvati dodatnu ljubav prema sebi, jer je roditeljska ljubav vječna i savršena. Vanjska projekcija te ljubavi (kao i djetetova percepcija te ljubavi, op.pr.) ovisi samo o stanjima kroz koja osoba mora proći da bi se upoznala sa cjelokupnim stvaranjem, da bi stekla iskustvo, te postala jednaka Stvoritelju u svom umu i srcu.
Iz toga slijedi da se čak i najpoželjnija preobrazba koju možemo napraviti u nama, i, kao posljedicu toga, osjetiti nepromjenjiv dobrohotan stav Stvoritelja prema nama, zapravo teško može nazvati ispravljanjem. Tomu je tako jer moramo proći kroz sve razine, ekstremna stanja, promjene i osjećaje da bismo stekli iskustvo i sposobnost koja nam je potrebna za opažanje cjelokupnog univerzuma, s kraja na kraj.
Ispravljanje se odnosi samo na naš stav prema svemu što nam se događa. Kada, neovisno o tomu što se dogodilo, procjenimo i prihvatimo sve što se događa kao posve dobrohotno, to u nama pobuđuje osjećaj sreće i zadovoljstva. To, potom, vodi prema stanju u kojem osoba otkriva da se zapravo ništa ne mijenja osim njezinog vlastitog stava prema nepromjenjivom stanju u kojemu postoji (Ein Sof, op.pr.). Stvorena je u tom stanju i oduvijek je postojala u njemu.
Nije potrebno posebno napominjati da proučavanje kabale pruža sliku stvaranja i položaja kojeg osoba zauzima u njemu, a koja osobu prirodno odvraća od molitve. Ipak, molitva je najvažnija, ključna stvar u vjerskim praksama, dok je sve ostalo uređeno je oko nje.
U tom slučaju, mudrost kabale prirodno usmjerava osobu prema unutrašnjem promišljanju i preobrazbi, što ju odvraća od izvođenja rituala i slijeđenja bilo kakvih vjerskih naloga. Zbog toga se sve religije, s Judaizmom na čelu, suprotstavljaju kabali.
Autor: Rav Michael Laitman
Što kabala naučava i kakve koristi imam od toga?
DAVORKA I NJEN SVIJET
Što kabala naučava i kakve koristi imam od toga?
Znanost o kabali ima jedinstven način obraćanja tebi, meni i svima nama. Ne govori ni o čemu apstraktnom, nego samo o načinu na koji smo stvoreni i kako funkcioniramo na višim razinama postojanja. Jedan njezin dio govori o spuštanju viših sila koje potječu iz svijeta Beskonačnosti (Ein Sof). Svijet Beskonačnog je naše početno stanje u kojem postojimo kao zaseban, jedinstven sustav duša koje su međusobno povezane.
Nakon toga učimo o nizu svjetova koji slijede nakon svijeta Beskonačnosti, o sefirot i partzufim te načinu na koji se oni spuštaju u naš svijet u kojem živimo. Mnoge su kabalističke knjige pisale o tome, počevši od knjige pod nazivom Sefer Yetzira (Knjiga Stvaranja) koju je napisao Abraham Patrijarh prije 4000 godina. Drugo važno djelo je Knjiga Zohar, pisana u drugom stoljeću naše ere. Nakon Zohara slijede djela koja je napisao Ari, veliki kabalist 16. stoljeća. U 20. stoljeću kabalist Yehuda Ashlag piše svoja djela, koja su prilagođena našoj generaciji.
Svi kabalistički izvori opisuju strukturu viših svjetova, način na koji se oni spuštaju i stvaraju niže svjetove. Također opisuju kako je nastao naš svijet, svemir, naš planet i kako se naš život razvijao. Učenje o tome kako je taj sustav napravljen i kako se spušta u naš svijet, omogućava nam da ovladavamo metodom ulaska u taj isti sustav, te kako da vladamo njime.
Mi uglavnom učimo iz knjige Talmud Eser Sefirot (Učenje o deset sefirot) koju je napisao Yehuda Ashlag. Knjiga se sastoji od šest svezaka i zamišljena je kao pomoć u učenju. Sadrži pitanja, odgovore, materijale za ponavljanje i memoriziranje, objašnjenja, grafikone i crteže. Ovo je, ako želite, fizika viših svjetova koja opisuje zakone i sile koje upravljaju univerzumom. Ovaj materijal postupno mijenja učenike, jer tragajući za ulaskom i bivanjem u duhovnom svijetu, oni sami sebe prilagođavaju materijalu.
Znanost o kabali ne bavi se životom u ovom svijetu. Naprotiv, proučavajući ovaj sustav, ponovno postižemo razinu koju smo imali prije silaska, istu onu razinu na kojoj ćemo biti na kraju našeg uzdizanja iz ovog svijeta. Tijekom uzdizanja, kabala gradi sustav unutar učenika koji je isti kao i viši sustav. Ovaj se sustav počinje organizirati i manifestirati u osobi koja ga želi doseći i koja ga proučava s tom namjerom. Kao što se kapljica ljudskog sjemena može razviti u ljudsko biće i postupno izrasti u odraslu zrelu osobu, tako i znanost kabale razvija našu želju za postizanjem viših razina postojanja.
U početku je to malena želja koja se zove 'točka u srcu'. Ta je točka poput embrija našeg budućeg stanja. Proučavajući strukturu viših svjetova razvijamo 'genetičku' informaciju unutar točke, a kako ona raste, u nama se počinje formirati struktura slična onoj u višim svjetovima. Zbog toga učenje polučuje nagradu. Čak i ako ne razumijemo ništa od onog što čitamo, samim time što pokušavamo razumjeti kabalističke tekstove naša točka u srcu se hrani i raste, kao i želja za Višim. Što više raste, sve više osjećamo prisustvo novostvorenog, drugačijeg svijeta unutar nas.
Čineći to, znanost kabale daje nam priliku osjetiti više svjetove, shvatiti sve što nam se događa, i što je najvažnije, kontrolirati taj proces.
Što kabala naučava i kakve koristi imam od toga?
Znanost o kabali ima jedinstven način obraćanja tebi, meni i svima nama. Ne govori ni o čemu apstraktnom, nego samo o načinu na koji smo stvoreni i kako funkcioniramo na višim razinama postojanja. Jedan njezin dio govori o spuštanju viših sila koje potječu iz svijeta Beskonačnosti (Ein Sof). Svijet Beskonačnog je naše početno stanje u kojem postojimo kao zaseban, jedinstven sustav duša koje su međusobno povezane.
Nakon toga učimo o nizu svjetova koji slijede nakon svijeta Beskonačnosti, o sefirot i partzufim te načinu na koji se oni spuštaju u naš svijet u kojem živimo. Mnoge su kabalističke knjige pisale o tome, počevši od knjige pod nazivom Sefer Yetzira (Knjiga Stvaranja) koju je napisao Abraham Patrijarh prije 4000 godina. Drugo važno djelo je Knjiga Zohar, pisana u drugom stoljeću naše ere. Nakon Zohara slijede djela koja je napisao Ari, veliki kabalist 16. stoljeća. U 20. stoljeću kabalist Yehuda Ashlag piše svoja djela, koja su prilagođena našoj generaciji.
Svi kabalistički izvori opisuju strukturu viših svjetova, način na koji se oni spuštaju i stvaraju niže svjetove. Također opisuju kako je nastao naš svijet, svemir, naš planet i kako se naš život razvijao. Učenje o tome kako je taj sustav napravljen i kako se spušta u naš svijet, omogućava nam da ovladavamo metodom ulaska u taj isti sustav, te kako da vladamo njime.
Mi uglavnom učimo iz knjige Talmud Eser Sefirot (Učenje o deset sefirot) koju je napisao Yehuda Ashlag. Knjiga se sastoji od šest svezaka i zamišljena je kao pomoć u učenju. Sadrži pitanja, odgovore, materijale za ponavljanje i memoriziranje, objašnjenja, grafikone i crteže. Ovo je, ako želite, fizika viših svjetova koja opisuje zakone i sile koje upravljaju univerzumom. Ovaj materijal postupno mijenja učenike, jer tragajući za ulaskom i bivanjem u duhovnom svijetu, oni sami sebe prilagođavaju materijalu.
Znanost o kabali ne bavi se životom u ovom svijetu. Naprotiv, proučavajući ovaj sustav, ponovno postižemo razinu koju smo imali prije silaska, istu onu razinu na kojoj ćemo biti na kraju našeg uzdizanja iz ovog svijeta. Tijekom uzdizanja, kabala gradi sustav unutar učenika koji je isti kao i viši sustav. Ovaj se sustav počinje organizirati i manifestirati u osobi koja ga želi doseći i koja ga proučava s tom namjerom. Kao što se kapljica ljudskog sjemena može razviti u ljudsko biće i postupno izrasti u odraslu zrelu osobu, tako i znanost kabale razvija našu želju za postizanjem viših razina postojanja.
U početku je to malena želja koja se zove 'točka u srcu'. Ta je točka poput embrija našeg budućeg stanja. Proučavajući strukturu viših svjetova razvijamo 'genetičku' informaciju unutar točke, a kako ona raste, u nama se počinje formirati struktura slična onoj u višim svjetovima. Zbog toga učenje polučuje nagradu. Čak i ako ne razumijemo ništa od onog što čitamo, samim time što pokušavamo razumjeti kabalističke tekstove naša točka u srcu se hrani i raste, kao i želja za Višim. Što više raste, sve više osjećamo prisustvo novostvorenog, drugačijeg svijeta unutar nas.
Čineći to, znanost kabale daje nam priliku osjetiti više svjetove, shvatiti sve što nam se događa, i što je najvažnije, kontrolirati taj proces.
hrv_dm_25022011_ut_atzilut-i-bya.flv - 4shared.com - online file sharing and storage - download
hrv_dm_25022011_ut_atzilut-i-bya.flv - 4shared.com - online file sharing and storage - download: hrv_dm_25022011_ut_atzilut-i-bya.flv
DAVORKA I NJEN SVIJET
Adele - Someone like you (OFFICIAL VIDEO LYRICS) HD Live from Brit Award...
DAVORKA I NJEN SVIJET _________________ Ne idi kuda putevi vode, nego idi gdje puta nema i ostavi trag*******
Pretplati se na:
Postovi (Atom)